Περίληψη:
Περίληψη
Η σχολική κομποστοποίηση, αν και είναι μια νέα τάση στη χώρα μας, δεν φιλοδοξεί ωστόσο να λύσει το εθνικό πρόβλημα των οργανικών απορριμμάτων. Πρόκειται κυρίως για ένα ωφέλιμο μάθημα, με πρακτικά αποτελέσματα. Οι μικροί μαθητές μαθαίνουν να ερευνούν και να αναλύουν ένα πρόβλημα, να σχεδιάζουν μια λύση, να συμμετέχουν πρακτικά στην επίλυση, να αποτιμούν τα αποτελέσματα της εργασίας τους, να παίρνουν χαρά από το προϊόν της εργασίας τους, να οραματίζονται πρακτικές λύσεις για ένα καλύτερο μέλλον. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μια μελέτη περίπτωσης σχολικής κομποστοποίησης στο 46ο Νηπιαγωγείο Πειραιά, ένα μικρό αστικό σχολείο, σε μια περιοχή αισθητικά και περιβαλλοντικά υποβαθμισμένη. Ως τρόπος εργασίας επιλέχθηκε από τη νηπιαγωγό η μέθοδος project, ενώ δεν έλειψαν οι ειδικές συγκεντρώσεις γονέων για την ενημέρωση αυτών και η καταγραφή των εντυπώσεων, γονέων και νηπίων, για την αξιολόγηση της εργασίας.
Τα κυριότερα αποτελέσματα της εφαρμογής της σχολικής κομποστοποίησης στο 46ο νηπιαγωγείο ήταν: α) τα νήπια υιοθέτησαν μια σειρά υπεύθυνων περιβαλλοντικών πρακτικών, και συμφώνησαν ότι, για να ωφεληθεί το περιβάλλον και να μειωθούν τα σκουπίδια, θα πρέπει η σχολική κομποστοποίηση να εφαρμόζεται κάθε χρόνο, β) συνειδητοποίησαν ότι τα οργανικά απορρίμματα δεν είναι στην πραγματικότητα σκουπίδια, γ) η σχολική κοινότητα ενδυνάμωσε τους δεσμούς της, δ) η προσπάθεια αποδίδει καλύτερα όταν υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια, συνεπώς κάθε δήμος πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του.