Περίληψη:
Η παρούσα εργασία έχει ως θέμα το νέο ερευνητικό πεδίο γνωστό με την ονομασία city branding. Το city branding αποτελεί ένα σχετικά καινούργιο πεδίο ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος (Govers & Go, 2009; Hankinson, 2010), και οι μελετητές εξακολουθούν δανείζονται θεωρίες και πρακτικές από άλλους επιστημονικούς Σκοπός της διαδικασίας city-branding αποτελεί η προσέλκυση επενδύσεων, χωρίς όμως να συνοδεύεται από τη μονομερή εξάρτηση από τον τουρισμό, ώστε η διάχυση των ωφελειών στην τοπική κοινότητα να καταστεί δυνατή με βάση τις δικές της ανάγκες. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας, γίνεται μία εισαγωγή στην έννοια του city branding και στην οριοθέτηση επιμέρους εννοιών, με τις οποίες συνδέεται άρρηκτα. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε πόλεις τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού που αποτελούν κλασσικά παραδείγματα εφαρμογής city branding. Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στη κατάσταση που επικρατεί στον Δήμο Καστοριάς σε διάφορους τομείς. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής αναφορά στα στοιχεία που συνθέτουν την πολιτισμική φυσιογνωμία της Καστοριάς. Η ξεχωριστή αρχιτεκτονική, τόσο των βυζαντινών εκκλησιών όσο και των μακεδονικών αρχοντικών, είναι άμεσα συνυφασμένη με την εικόνα της πόλης της Καστοριάς. Στο πέμπτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε με σκοπό την επαλήθευση ή μη ορισμένων στοιχείων που αναφέρονται στην εργασία, με βάση τη μελέτη της βιβλιογραφίας που μελετήθηκε. Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο, διατυπώνονται συμπεράσματα και προτάσεις που θα βοηθούσαν σε μία πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση του city branding τόσο στον δήμο Καστοριάς όσο και σε άλλους δήμους που αντιμετωπίζουν ανάλογές προκλήσεις που αφορούν την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
Λέξεις-κλειδιά:
City branding, ταυτότητα πόλης, Καστοριά, κάτοικοι, τουρισμός