Πρωτότυπος Τίτλος:
Έλεγχος της προφορικής κατανόησης σε παιδιά με τυπική ανάπτυξη και νέους στο φάσμα του αυτισμού
Συγγραφέας:
Ρωμανού, Όλγα
Επιβλέπων καθηγητής:
Αντωνοπούλου, Αικατερίνη
Περίληψη:
Στην παρούσα έρευνα μελετήθηκε η ανάπτυξη των δεξιοτήτων αναφορικής επικοινωνίας σε μαθητές τυπικής ανάπτυξης δημοτικού σχολείου και σε ομάδα νέων με αυτισμό. Συγκρίθηκαν οι επιδόσεις των δύο ομάδων στις δοκιμασίες της αναφορικής επικοινωνίας και αξιολογήθηκε η συναισθηματική κατανόηση των νέων στο φάσμα και εξετάστηκε η πιθανή συσχέτιση ανάμεσα στις δεξιότητες αναφορικής επικοινωνίας και της ικανότητας κατανόησης συναισθημάτων στις διαταραχές αυτιστικού φάσματος. 498 μαθητές (μ.ο.9,26, τ.α. 1,84) και 20 νέοι (μ.ο.22,15, 5,85) ανταποκρίθηκα στα τεστ.Τα αποτελέσματα έδειξαν την αναπτυξιακή πορεία των επικοινωνιακών δεξιοτήτων στα παιδιά με τυπική ανάπτυξη. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στις δεξιότητες αναφορικής επικοινωνίας μεταξύ των νέων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού και των παιδιών με τυπική ανάπτυξη. Για την ομάδα με ΔΑΦ βρέθηκε συνάφεια ανάμεσα στις δεξιότητες ακρόασης και την ικανότητα συναισθηματικής κατανόησης καθώς και ανάμεσα στο συνολικό βαθμό της επικοινωνίας και την ικανότητα κατανόησης συναισθημάτων που σχετίζονται με κάποιο εξωτερικό αίτιο.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2016-07-13
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες
Λοιπά Θέματα:
Ειδική αγωγή - Ελλάδα
Παιδιά με ειδικές ανάγκες - Εκπαίδευση
Συναισθηματική νοημοσύνη
Λέξεις-κλειδιά:
Αναφορική επικοινωνία, παιδιά τυπικής ανάπτυξης, διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), κατανόηση συναισθημάτων
Άδεια χρήσης:
Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0