Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρατηγικές επιβίωσης των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων: Η περίπτωση του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου στην Αθήνα
Συγγραφέας:
Γκέκας, Φίλιππος
Περίληψη:
Διαχρονικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παίζουν καταλυτικό ρόλο τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα στη χώρα μας για το 2013, το 85% της ιδιωτικής απασχόλησης συγκεντρωνόταν στις ΜΜΕ και πάνω από το 50% στις πολύ μικρές επιχειρήσεις (0-9 εργαζόμενοι). Οι περισσότερες απ’ αυτές δραστηριοποιούνται στον κλάδο του εμπορίου.
Η ύφεση η οποία έχει παρουσιαστεί από το 2008, έχει επιφέρει αλλαγές στο τομέα του εμπορίου. Οι ΜΜΕ ψάχνουν τρόπους ώστε να επιτύχουν ευελιξία στις επιχειρηματικές κινήσεις τους και να παραμείνουν βιώσιμες, γεγονός που υποδεικνύει ότι πρέπει να παρθούν μέτρα για τη στήριξη αυτών των επιχειρήσεων.
Για το λόγο αυτό, οι ΜΜΕ έχουν κάθε λόγο να αναπτύξουν ένα συνεργατικό κλίμα ανάμεσα τους με κοινό χαρακτηριστικό την γειτνίαση τους, που να λειτουργούν παράλληλα και αυτόνομα, με στόχο την βιωσιμότητα τους απέναντι στον ανταγωνισμό των πολυεθνικών επιχειρήσεων. Για τα δεδομένα της Ελλάδας μια τέτοια λύση μπορεί να βρεθεί στα «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου», μια δράση που πρόκειται να υλοποιηθεί στο τέλος του 2015. Πρόκειται για περιοχές με έντονη παρουσία ΜΜΕ στο κέντρο των πόλεων της Ελλάδος, που θα βρίσκονται υπό τη διαχείριση του Εμπορικού Συλλόγου της κάθε περιοχής, και θα χρησιμοποιείται μια κοινή ηλεκτρονική πλατφόρμα για την προώθηση των δράσεων και την πληροφόρηση των καταναλωτών. Στόχος της υλοποίησης του «Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου» είναι η μεταμόρφωση και η αναβάθμιση της τοπικής αγοράς, μέσω του εμπλουτισμού της εμπειρίας του επισκέπτη με στοιχεία που συνήθως βρίσκει σε κλειστού τύπου εμπορικά κέντρα (mall). Τα «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου» έχουν την φιλοδοξία να τονώσουν τις τοπικές αγορές, να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα των ΜΜΕ και να επανεδραιώσουν την ανοικτή αγορά ως ελκυστικό προορισμό για τους καταναλωτές.
Σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη των σύγχρονων χαρακτηριστικών των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε ευρωπαϊκά αστικά κέντρα και η αξιολόγηση των «Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου» ως στρατηγική επιβίωσης και ανάπτυξης τους. Για την καλύτερη αξιολόγηση της πρότασης δημιουργίας «Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου» στο κέντρο της Αθήνας, θα μελετηθούν παρεμφερή Ευρωπαϊκά παραδείγματα.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-03-09
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Γεωγραφία (Γενικά)
Εμπόριο
Λέξεις-κλειδιά:
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), αστική γεωγραφία, αστικός σχεδιασμός, λιανικό εμπόριο, ανοικτά κέντρα εμπορίου (ΑΚΕ)
Περιγραφή:
114 σ.:εικ,πίν.,χάρτ., σχ.
Άδεια χρήσης:
Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0