Πρωτότυπος Τίτλος:
Επιχειρώντας αλλαγές: ο ρόλος του διευθυντή και των εκπαιδευτικών στη δημιουργία σχολικής κουλτούρας καθώς και στην ισχυροποίηση και ανταγωνιστικότητα μιας σχολικής μονάδας δημόσιας εκπαίδευσης: η περίπτωση των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Συγγραφέας:
Νομικού, Αργεντίνη
Επιβλέπων καθηγητής:
Παπαγεωργίου, Πέτρος
Περίληψη:
Αποτελεί κοινή παραδοχή πως η θεσμοθετημένη ομοιομορφία του προγράμματος σπουδών και των υποδομών καθώς και η ισορροπημένη - ισομερής γεωγραφικά πληθυσμιακή κατανομή στις δημόσιες σχολικές μονάδες συμβάλλουν στην κρατική προσπάθεια για την άμβλυνση τυχόν ανισοτήτων, ωστόσο όχι πάντα με τα καλύτερα αποτελέσματα και την αποδοχή του κοινού. Κάτω από άλλη θεώρηση, τα ίδια στοιχεία των δημόσιων σχολείων ουσιαστικά δρουν ανασταλτικά σε όποια καινοτομία που στοχεύει στην ποιοτική τους αναβάθμιση και στην ανάπτυξη πνεύματος ανταγωνισμού.
Το λυπηρό αποτέλεσμα είναι δημόσια σχολεία, τα οποία, παρά τα πολλά χρόνια λειτουργίας τους, δεν εμφανίζουν οποιαδήποτε ενθαρρυντικά σημάδια τόσο σχολικής κουλτούρας (ιστορικότητα, σειρά επιτυχιών, καταξιωμένοι απόφοιτοι, αξιόλογο διδακτικό προσωπικό, κ.ο.κ), όσο και ανταγωνιστικότητας. Το παράδοξο είναι, πως η ύπαρξη των δύο αυτών στοιχείων και ο συνδυασμός τους με άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, καινοτόμες δράσεις, κ.α θα τα καθιστούσαν επιθυμητά και προτιμητέα από γονείς και μαθητές.
Στα πλαίσια επομένως της Διοίκησης Αλλαγών, δημιουργείται το ερώτημα κατά πόσο ένας ισχυρός και δραστήριος σύλλογος διδασκόντων υπό την ηγεσία ενός προοδευτικού διευθυντή μπορεί να βελτιώσει το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και να το οδηγήσει σε μια δυναμική παρουσία στο χώρο που εντάσσεται.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2010
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Διοίκηση και οργάνωση εκπαίδευσης
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Διευθυντές/τριες σχολείων
School administrators
Εκπαιδευτικοί
Teachers
Σχολεία - Διοίκηση και οργάνωση
School management and organization
Λέξεις-κλειδιά:
Διευθυντές, διοίκηση σχολικών μονάδων, ανταγωνιστικότητα
Περιγραφή:
193 σ. : εικ., πίν., διαγρ., σχ.
Άδεια χρήσης:
Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0