Η χρήση νέων τεχνολογιών στις εκπαιδευτικές δράσεις των μουσείων

Μεταπτυχιακή Εργασία 10658 708 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση νέων τεχνολογιών στις εκπαιδευτικές δράσεις των μουσείων
Συγγραφέας:
Λάγκαρη, Ειρήνη
Επιβλέπων καθηγητής:
Γεωργιτσογιάννη, Ευαγγελία
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει το σκεπτικό με το οποίο οι νέες τεχνολογίες εντάχθηκαν στις εκθέσεις των μουσείων και να διερευνήσει το κατά πόσο οι νέες τεχνολογίες εντάσσονται στα εκπαιδευτικά προγράμματα των μουσείων που απευθύνονται σε σχολικές ομάδες, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο υποστηρίζουν αυτά τα προγράμματα. Επιπλέον, στην εργασία μελετάται η δυνατότητα, από πλευράς των μουσείων, να προσαρμόζουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να τα παρακολουθήσουν και μαθητές με αναπηρίες.
Στο πρώτο (θεωρητικό) μέρος της εργασίας μελετάται το μουσείο ως χώρος άτυπης μάθησης. Επίσης, διερευνάται ο ρόλος που παίζουν οι νέες τεχνολογίες στο μουσείο, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αυτές υποστηρίζουν τις εκπαιδευτικές δράσεις των μουσείων.
Στο δεύτερο (ερευνητικό) μέρος παρουσιάζονται και αναλύονται τα δεδομένα ερωτηματολογίου που στάλθηκε σε δεκαεννέα επιλεγμένα μουσεία από όλη την Ελλάδα και σε έντεκα μουσεία ευρωπαϊκών χωρών, καθώς και τα δεδομένα των συνεντεύξεων τις οποίες παραχώρησαν αρμόδιοι των ελληνικών μουσείων του δείγματος.
Τέλος, διατυπώνονται τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε η έρευνα, καθώς και ορισμένες σκέψεις που, ενδεχομένως, θα βοηθήσουν στην αποτελεσματικότερη διεξαγωγή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που απευθύνονται σε μαθητικές ομάδες.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2012-04-03
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Μουσειολογία. Μουσεία μέθοδοι και τεχνικές
Εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Πληροφόρηση - Τεχνολογία
Μουσεία - Εκπαιδευτικές απόψεις
Παιδιά με ειδικές ανάγκες
Λέξεις-κλειδιά:
Μουσεία, νέες τεχνολογίες, παιδιά με ειδικές ανάγκες
Περιγραφή:
240 σ. : εικ., πίν., διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

, lagkari_eirini.pdf