Μηχανισμός πρότασης σύνθεσης εφαρμογών (gadgets) στο περιβάλλον του ακαδημαϊκού κοινωνικού δικτύου Unity με βάση την εμπειρία των χρηστών

Πτυχιακή Εργασία 10040 727 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Μηχανισμός πρότασης σύνθεσης εφαρμογών (gadgets) στο περιβάλλον του ακαδημαϊκού κοινωνικού δικτύου Unity με βάση την εμπειρία των χρηστών
Συγγραφέας:
Μακρής, Αντώνιος, Ιωάννης
Επιβλέπων καθηγητής:
Νικολαΐδη, Μαρία
Περίληψη:
Στις μέρες μας, τα κοινωνικά δίκτυα κατακτούν με εκπληκτικά αυξανόμενους ρυθμούς όλο και περισσότερους χρήστες. Οι δυνατότητες που παρέχονται από αυτά είναι πολλές, καθώς πρόκειται για την πιό σύγχρονη αντίληψη και εξέλιξη στο χώρο του διαδικτύου που επιτρέπει, υποστηρίζει και στηρίζεται στην ενεργό συμμετοχή και την αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών. Οι χρήστες ενός κοινωνικού δικτύου, όχι μόνο ανταλλάσουν πληροφορίες, αλλά είναι σε θέση να καλέσουν επίσης εξωτερικές εφαρμογές με τη μορφή των gadgets. Η λειτουργικότητα που παρέχεται με την μορφή των gadgets είναι συνήθως στοιχειώδης - έτσι, πολλές φορές ο συνδυασμός των διαφορετικών gadgets προκειμένου να παραχθεί η απαιτούμενη πιο σύνθετη λειτουργικότητα, είναι απαραίτητος.

Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην κατασκευή ενός μηχανισμού πρότασης σύνθεσης εφαρμογών, στο περιβάλλον του ακαδημαΐκού κοινωνικού δικτύου του Unity με βάση την εμπειρία των χρηστών. Με αυτόν τον τρόπο, παρέχεται σύνθετη λειτουργικότητα στους χρήστες του κοινωνικού δικτύου, χωρίς να χρειάζεται να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα απαιτούμενα gadgets και τον τρόπο με τον οποίον αυτά πρέπει να συνδυαστούν. Επιπλέον, ο μηχανισμός δίνει τη δυνατότητα χρήσης πρότερης εμπειρίας χρηστών που είχαν ανάλογες ανάγκες σε λειτουργικότητα. Επίσης, βασική επέκταση αποτελεί η δημιουργία ενός μηχανισμού για καταχώριση νέων gadgets από το διαχειριστή, αφού μέχρι τώρα η καταχώρηση νέων εφαρμογών πραγματοποιείται χειροκίνητα, καθιστώντας τη διαδικασία αρκετά χρονοβόρα και επιρρεπή σε λάθη.

Αρχικά, μελετήθηκαν οι τεχνολογίες και οι προτάσεις που ήδη έχουν διατυπωθεί για τη σύνθεση διαδικτυακών υπηρεσιών, καθώς και οι δυσκολίες που προκύπτουν κατά την υλοποίηση τέτοιων μηχανισμών. Στη συνέχεια μελετήθηκαν τρόποι εφαρμογής της γνώσης αυτής στην περίπτωση των gadgets σε ένα κοινωνικό δίκτυο και σχεδιάστηκε ο παρόν μηχανισμός πρότασης σύνθετων εφαρμογών.

Ακόμη, εξετάστηκε ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται και ορίζονται τα gadgets μέσα στο κοινωνικό δίκτυο. Αφού καταγράφηκαν οι λειτουργικές απαιτήσεις, σχεδιάστηκε ένας web-based μηχανισμός μέσα στο περιβάλλον του Unity για πρόταση και σύνθεση εφαρμογών, που καθοδηγεί και διευκολύνει το χρήστη. Τέλος, παρουσιάζονται οι τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη του μηχανισμού.

Όλα τα σενάρια χρήσης για την εφαρμογή του μηχανισμού, υλοποιήθηκαν στο ακαδημαικό κοινωνικό δίκτυο του Unity. Ο μηχανισμός ανταποκρίνεται σε όλες τις περιπτώσεις εφαρμογών του κοινωνικού δικτύου, αλλά αυτές που μελετήθηκαν αφορούν στην Αίτηση Κάρτας Σίτησης, στην Αίτηση Αποφοίτησης και στην Έγκριση Προυπολογισμού, καθώς οι τρείς αυτές εφαρμογές απαιτούν τη σύνθεση ενός αριθμού από gadgets για να ολοκληρωθούν και να παρέχουν την επιθυμητή λειτουργικότητα στο χρήστη.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2013-10-10
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Επιστήμη των υπολογιστών
Λοιπά Θέματα:
Κοινωνικά δίκτυα
Εφαρμογές, εργαλεία, κλπ.
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές - Δίκτυα
Ακαδημαϊκό Κοινωνικό Δίκτυο (Unity)
Λέξεις-κλειδιά:
Unity, κοινωνικά δίκτυα, ακαδημαϊκή κοινότητα, εφαρμογές
Περιγραφή:
66 σ. : εικ., πίν., σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0