Διερεύνηση των στάσεων, των απόψεων και των προτάσεων των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με το ρόλο του θεσμού του μέντορα στην Κύπρο

Μεταπτυχιακή Εργασία 8170 804 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των στάσεων, των απόψεων και των προτάσεων των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με το ρόλο του θεσμού του μέντορα στην Κύπρο
Συγγραφέας:
Στυλιανού, Βικτώρια
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα αναφέρεται στις στάσεις, τις απόψεις και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με το ρόλο του θεσμού του Μέντορα στην Κύπρο. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής έρευνας είναι η διερεύνηση τόσο θεωρητικά όσο και ερευνητικά στάσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με το ρόλο του θεσμού του μέντορα, με θέματα που αφορούν την καθοδήγηση και υποστήριξη του μέντορα στη διεκπεραίωση του μαθήματος του εκπαιδευτικού, τις διάφορες πρακτικές που χρησιμοποιεί ο μέντορας για τη βελτίωση της διδασκαλίας του εκπαιδευτικού και τις εισηγήσεις που θα βοηθήσουν στην αποτελεσματικότερη συνεργασία μέντορα και εκπαιδευτικού. Η έρευνα διαρθρώνεται σε τρία μέρη. Στο θεωρητικό μέρος, περιγράφεται η σημαντικότητα της βοήθειας του μέντορα και ο ρόλος του στην υποστήριξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών. Ακολούθως, δίνεται η έννοια της καθοδήγησης και συγκεκριμένα παρουσιάζονται τα οφέλη που προκύπτουν από αυτήν. Επιπρόσθετα, γίνεται ανάλυση της σχέσης που αναπτύσσεται μεταξύ μέντορα και εκπαιδευτικού, περιγράφοντας τους παράγοντες που υποστηρίζουν ή εμποδίζουν τη συνεργατική σχέση καθοδήγησης. Στο τέλος παρουσιάζεται το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης των μεντόρων στην Κύπρο και παρατίθενται οι συνεντεύξεις μεντόρων και εκπαιδευτικών σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κύπρο. Το δεύτερο μέρος, περιλαμβάνει τη μεθοδολογική προσέγγιση που πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων σε δείγμα 313 εκπαιδευτικών σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κύπρο. Επίσης παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της περιγραφικής στατιστικής, των συσχετίσεων και της παραγοντικής ανάλυσης μεταξύ των μεταβλητών ενώ παράλληλα γίνεται ο σχολιασμός και η ανάλυση των βασικών αποτελεσμάτων. Το τρίτο και τελευταίο μέρος περιλαμβάνει την καταγραφή των κυριότερων συμπερασμάτων που απορρέουν μέσα από τη διεξαγωγή της έρευνας και τη σύγκρισή τους με άλλες έρευνες.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2011-11-23
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Λοιπά Θέματα:
Καθοδήγηση στην εκπαίδευση - Κύπρος
Mentoring in education - Cyprus
Εκπαιδευτικοί - Κύπρος
Teachers - Cyprus
Εκπαίδευση, Μέση - Κύπρος
Education, Secondary - Cyprus
Περιγραφή:
202 σ., πίν., διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

, stilianou_vitoria.pdf