Στερεότυπες αντιλήψεις σε σχέση με το φύλο και την κατανόηση των μαθηματικών: μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση

Μεταπτυχιακή Εργασία 28781 45 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Στερεότυπες αντιλήψεις σε σχέση με το φύλο και την κατανόηση των μαθηματικών: μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση
Συγγραφέας:
Παπαϊωάννου, Μαρία, Κωνσταντίνος
Επιβλέπων καθηγητής:
Ζενάκου, Ελένη
Περίληψη:
Για δεκαετίες η έρευνα στην εκπαίδευση και στη διδακτική των Μαθηματικών έχει ασχοληθεί με το ζήτημα του φύλου και των έμφυλων στερεοτύπων. Το θέμα αυτό εξακολουθεί να είναι επίκαιρο σε μια κοινωνία που κατασκευάζει μύθους τόσο για το φύλο όσο και για τα Μαθηματικά, με αποτέλεσμα να αποτρέπονται πολλοί/-ές να ασχοληθούν με τη μαθηματική εκπαίδευση και γενικότερα τις θετικές επιστήμες.
Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία θα επιχειρηθεί η βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος των στερεοτύπων και της κατανόησης των μαθηματικών, και θα παρουσιαστούν έρευνες, οι οποίες μαρτυρούν το σχηματισμό και την παγίωση των στερεότυπων αναφορικά με τις διακρίσεις και τις προσδοκίες μεταξύ των δύο φύλων στον τομέα της εκμάθησης των μαθηματικών.
Οι έρευνες που ανασκοπούνται αφορούν τις στερεοτυπικές αντιλήψεις ως προς το φύλο και τα μαθηματικά που έχουν οι μαθητές/-τριες και οι φοιτητές/-τριες, τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και τις αντιλήψεις των γονέων και πως οι δύο τελευταίοι επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-03-27
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Μαθηματικά - Μελέτη και Διδασκαλία
Λέξεις-κλειδιά:
Μαθηματικά, αντιλήψεις, φύλο, έμφυλα, στερεότυπα
Περιγραφή:
89 σ.,πίν.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

MARIAPAPAIOANNOU.pdf

847 KB