Οι προτεινόμενοι τρόποι παρακίνησης των εκπαιδευτικών του δημόσιου σχολείου και η αποτελεσματική διαχείριση του άγχους για την επίτευξη της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και εξέλιξης

Μεταπτυχιακή Εργασία 28779 31 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι προτεινόμενοι τρόποι παρακίνησης των εκπαιδευτικών του δημόσιου σχολείου και η αποτελεσματική διαχείριση του άγχους για την επίτευξη της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και εξέλιξης
Συγγραφέας:
Μαυροπούλου, Μαρία-Ελενη, Μιχαήλ
Επιβλέπων καθηγητής:
Κέφης, Βασίλειος
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα βασίστηκε σε έναν ποσοτικό σχεδιασμό με ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε σε 103 εκπαιδευτικούς. Στόχος της ήταν να διερευνήσει τους προτεινόμενους τρόπους παρακίνησης των εκπαιδευτικών του δημόσιου σχολείου και την αποτελεσματική διαχείριση του άγχους για την επίτευξη της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και εξέλιξης. Επίσης διερευνήθηκε το εάν η ηλικία και το είδος εκπαίδευσης (ειδική ή γενική) που διδάσκουν τα άτομα επηρεάζει τις απόψεις τους σε σχέση με τις ανάγκες επαγγελματικής ανάπτυξης τους. Ως προς τις επαγγελματικές ανάγκες ανάπτυξης των ερωτώμενων, διαπιστώθηκε ότι σε υψηλότερο επίπεδο παρουσιάζουν ανάγκες αναφορικά με την διδασκαλία μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και την συμβουλευτική μαθητών, καθώς και την διαχείριση της τάξης, ενώ, σχεδόν 7 στους 10 συμμετέχοντες, τους τελευταίους 18 μήνες θα ήθελαν να συμμετάσχουν σε περισσότερες δραστηριότητες επαγγελματικής εξέλιξης και ανάπτυξης από ότι κάνουν. Αναφορικά με τα εμπόδια, το ένα τρίτο περίπου του συνόλου των απαντήσεων σχετίζονται με την έλλειψη χρόνου λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων και ακολουθεί σε συχνότητα η οικονομική δυνατότητα, ενώ , οι πιο συχνοί λόγοι για τους οποίους διδάσκουν, αφορούν το ότι βρίσκουν το έργο της διδασκαλίας ενδιαφέρον και λαμβάνουν ευχαρίστηση από αυτό. Όπως διαπιστώθηκε, όσο αυξάνεται η ηλικία των ερωτώμενων, τόσο λιγότερο υποστηρίζουν πως επιθυμούν να λάβουν επαγγελματική ανάπτυξη σχετικά με τα πρότυπα περιεχομένου και επιδόσεων, τις πρακτικές αξιολόγησης μαθητών, την διαχείριση της τάξης, την γνώση του αντικειμένου τους και της διδακτικής πρακτικής. Επιπλέον, όσο αυξάνεται η ηλικία, τόσο λιγότερο οι ερωτώμενοι επιθυμούν να αναπτυχθούν επαγγελματικά αναφορικά με τα προβλήματα πειθαρχίας των μαθητών και την διαχείριση και διοίκηση του σχολείου. Τέλος, αναδείχθηκε ότι οι εργαζόμενοι στην ειδική εκπαίδευση έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για επαγγελματική ανάπτυξη ως προς την γνώση και την κατανόηση του αντικειμένου τους.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-03-27
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Εκπαιδευτικοί - Ελλάδα
Εκπαιδευτικοί - Ψυχική υγεία
Λέξεις-κλειδιά:
επαγγελματική ανάπτυξη, διαχείριση, είδος εκπαίδευσης
Περιγραφή:
97 σ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

MARIA-ELENIMAVROPOULOU.pdf

1 MB