H διερεύνηση της σχέσης της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης με την ψυχική ανθεκτικότητα

Μεταπτυχιακή Εργασία 26917 241 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
H διερεύνηση της σχέσης της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης με την ψυχική ανθεκτικότητα
Συγγραφέας:
Δήμου, Σοφία, Kωνσταντίνος
Επιβλέπων καθηγητής:
Τσίτσας, Γεώργιος
Περίληψη:
Η ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών βρίσκεται στο επίκεντρο του ερευνητικού ενδιαφέροντος τις δύο τελευταίες δεκαετίες, καθώς οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις, στις οποίες πρέπει να ανταπεξέλθουν. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να προάγει την ψυχική ανθεκτικότητα. Ωστόσο, ο αριθμός των ερευνών στον πληθυσμό των εκπαιδευτικών είναι περιορισμένος. Γι΄αυτόν τον λόγο στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της σχέσης της συναισθηματικής νοημοσύνης με την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, οι οποίοι εργάζονται σε σχολεία της Ελλάδας. Στην έρευνα συμμετείχαν 173 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής. Για τη μέτρηση της συναισθηματικής νοημοσύνης χορηγήθηκε η κλίμακα των Wong and Law (2002) και για την ψυχική ανθεκτικότητα η ελληνική εκδοχή της κλίμακας Ψυχικής Ανθεκτικότητας Εκπαιδευτικών (Mansfield & Wosnita, 2015). Σχετικά με τα ευρήματα, αναδείχθηκε ένα αρκετά υψηλό επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης και ψυχικής ανθεκτικότητας των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Επίσης, η συναισθηματική νοημοσύνη συσχετίστηκε θετικά με την ψυχική ανθεκτικότητά τους. Όσον αφορά την επίδραση των δημογραφικών στοιχείων στις δύο μεταβλητές, μόνο ο παράγοντας του φύλου φάνηκε να επιδρά στην ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών, με τις γυναίκες να υπερτερούν. Τέλος, από την ανάλυση της πολλαπλής παλινδρόμησης βρέθηκε ότι η ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών μπορεί να προβλεφθεί θετικά από τις επιμέρους διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης, εκτός από τη διάσταση «Κατανόηση των συναισθημάτων μου».
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-11-22
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Ψυχολογία
Εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Εκπαιδευτικοί - Ψυχική υγεία
Συναισθηματική νοημοσύνη
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικοί, ειδική εκπαίδευση, γενική εκπαίδευση, Συναισθηματική Νοημοσύνη, ψυχική ανθεκτικότητα
Περιγραφή:
104 σ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

SOFIADIMOU_.pdf

942 KB