Το βίωμα της τηλεκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας ως πηγή επαγγελματικής εξουθένωσης και παράγοντας κινδύνου για την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Μεταπτυχιακή Εργασία 25913 290 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Το βίωμα της τηλεκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας ως πηγή επαγγελματικής εξουθένωσης και παράγοντας κινδύνου για την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Συγγραφέας:
Τσαγκρασούλη, Ελισάβετ, Δημήτριος
Επιβλέπων καθηγητής:
Ζμπάινος, Δημήτριος
Περίληψη:
Η νέα πραγματικότητα που η πανδημία διαμορφώνει στην εκπαίδευση εγείρει το ερευνητικό ενδιαφέρον για την εκπόνηση της παρούσας μελέτης. Αιφνίδια, για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2020 και σύμφωνα με την υπ’ αρίθμ Δ1α/ΓΠοικ.16838/10-3-2020 ΚΥΑ (Β΄783) κοινή υπουργική απόφαση, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, για προληπτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, αναγκάζονται να απομακρυνθούν από τη φυσική τάξη και τα μαθήματα διεξάγονται μέσω της τηλεκπαίδευσης, μιας εκτάκτου ανάγκης εξ αποστάσεως διαδικασίας άγνωστης ως τότε στον εκπαιδευτικό κόσμο. Οι εκπαιδευτικοί δίχως εφόδια στη φαρέτρα τους και με μόνα «όπλα» την επιστημοσύνη, την ευσυνειδησία και την αξιοπρέπειά τους, αφήνονται να ανταπεξέλθουν μετατρέποντας τα σπίτια τους σε σχολικές αίθουσες. Από την αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα και την αύξηση του εργασιακού χρόνου έως τη διατάραξη της οικογενειακής ζωής και το ψηφιακό χάσμα, η ψηφιακή διδασκαλία θέτει τη μάθηση εκτός των προκαθορισμένων προτύπων και ανάγεται σε μείζον ηθικό ζήτημα για τον εκπαιδευτικό κλάδο.
Η ερευνητική μας υπόθεση αναφέρεται σε πιθανή μετατόπιση της στάσης του εκπαιδευτικού προς το επάγγελμα εν μέσω εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης. Για τον σκοπό αυτό διερευνώνται τα επίπεδα της ΕΕ και της ΨΑ των εκπαιδευτικών σε τρία χρονικά σημεία που προσδιορίζονται από την προπανδημική περίοδο, την καθαυτή φάση της διεξαγωγής της τηλεκπαίδευσης και την κατοπινή της τηλεκπαίδευσης περίοδο με την επιστροφή στη δια ζώσης επαναλειτουργία των σχολείων με αυξημένα υγειονομικά πρωτόκολλα. Τα ερευνητικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την αρχική υπόθεση πως η τηλεκπαίδευση συνιστά αιτία επαγγελματικής εξουθένωσης και παράγοντα κινδύνου για την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-03-23
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Εκπαιδευτικοί - Ψυχική υγεία
Λέξεις-κλειδιά:
πανδημία κορονοϊού, επαγγελματική εξουθένωση,ψυχική ανθεκτικότητα,τηλεκπαίδευση
Περιγραφή:
76 σ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

ELISAVETTSAGKRASOULI.pdf

2 MB