Εκφοβισμός και Θυματοποίηση σε φοιτητές: Ο ρόλος της Προσωπικότητας

Μεταπτυχιακή Εργασία 25131 267 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκφοβισμός και Θυματοποίηση σε φοιτητές: Ο ρόλος της Προσωπικότητας
Συγγραφέας:
Γιαννάκη, Μαρία, Θωμάς
Επιβλέπων καθηγητής:
Κόκκινος, Κωνσταντίνος
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της σχέσης ανάμεσα στον εκφοβισμό και τη θυματοποίηση και των χαρακτηριστικών της Σκοτεινής Τριάδας της Προσωπικότητας (Ναρκισσισμός, Μακιαβελισμός και Ψυχοπάθεια) σε 1.557 προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές (670 άντρες και 887 γυναίκες) από ελληνικά πανεπιστήμια, οι οποίοι απάντησαν σε ανώνυμο διαδικτυακό ερωτηματολόγιο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι συμμετέχοντες αντιμετωπίζουν σπάνια περιστατικά εκφοβισμού και θυματοποίησης, με το ποσοστό της θυματοποίησης να εμφανίζεται υψηλότερο σε σχέση με του εκφοβισμού, και δε χαρακτηρίζονται από Ναρκισσισμό, Μακιαβελισμό και Ψυχοπάθεια. Οι άντρες φαίνεται να εκφοβίζουν συχνότερα και να δηλώνουν περισσότερο χαρακτηριστικά Μακιαβελισμού και Ψυχοπάθειας από τις γυναίκες, ενώ στη θυματοποίηση και τον Ναρκισσισμό δεν εντοπίστηκαν διαφυλικές διαφορές. Επιπλέον, οι συχνότερες μορφές εκφοβισμού/ θυματοποίησης ήταν έμμεσες και αφορούσαν ακαδημαϊκά και προσωπικά χαρακτηριστικά, με τον λεκτικό εκφοβισμό και την κριτική για προσωπικά χαρακτηριστικά (π.χ. ηλικία, φύλο κ.ά.) να δηλώνεται περισσότερο από τους άντρες παρά τις γυναίκες. Επιπλέον, η πλειονότητα του δείγματος ήταν αμέτοχοι και η μειονότητα θύτες. Τέλος, τα χαρακτηριστικά της Σκοτεινής Τριάδας, με κυριότερο την Ψυχοπάθεια, παρουσίασαν υψηλή συσχέτιση με τον εκφοβισμό και τη θυματοποίηση. Πιο συγκεκριμένα, τα θύματα παρουσίασαν κυρίως μακιαβελικά χαρακτηριστικά, οι θύτες ναρκισσιστικά και οι θύτες/ θύματα ψυχοπαθητικά. Τα πορίσματα της παρούσας εμπειρικής μελέτης συζητούνται για μελλοντική αξιοποίηση και εφαρμογή σε προγράμματα πρόληψης και διαχείρισης του φαινομένου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.


Λέξεις Κλειδιά: Εκφοβισμός, Θυματοποίηση, Μακιαβελισμός, Ναρκισσισμός, Ψυχοπάθεια, φοιτητές
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-08-02
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαιδευτική ψυχολογία
Ανώτατη εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Προσωπικότητα
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαίδευση
Περιγραφή:
95 σ.,εικ.,πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

MARIAGIANNAKI.pdf

1 MB