Πλάνο Μάρκετινγκ Πολιτιστικών Διαδρομών ως εργαλείο ανάπτυξης του Πολιτιστικού Τουρισμού: Η περίπτωση της Πολιτιστικής Διαδρομής «Ενετικά Μονοπάτια» στη νήσο Ζάκυνθο

Μεταπτυχιακή Εργασία 21711 580 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Πλάνο Μάρκετινγκ Πολιτιστικών Διαδρομών ως εργαλείο ανάπτυξης του Πολιτιστικού Τουρισμού: Η περίπτωση της Πολιτιστικής Διαδρομής «Ενετικά Μονοπάτια» στη νήσο Ζάκυνθο
Συγγραφέας:
Φουλίδη, Ζωή, Ιωάννης
Επιβλέπων καθηγητής:
Μαλινδρέτος, Γεώργιος
Περίληψη:
Ήδη από τη δεκαετία του 70' άρχισε να αμφισβητείται η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του μαζικού τουρισμού. Η εμφάνιση των ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού συνέβαλε στην αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων που είχε επιφέρει στους τομείς της κοινωνίας, του περιβάλλοντος και του πολιτισμού το συμβατικό μοντέλο του πακέτου διακοπών.
Στην παρούσα εργασία εξετάσθηκαν δύο μορφές του εναλλακτικού τουρισμού, ο πολιτιστικός και θρησκευτικός τουρισμός. Ο σκοπός της μελέτης ήταν η κατάρτιση ενός πλάνου μάρκετινγκ για τη διεξαγωγή της Πολιτιστικής Διαδρομής «Ενετικά Μονοπάτια» με απώτερο στόχο την προβολή και ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού της Ζακύνθου. Η υλοποίηση του πλάνου βασίστηκε σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε εγχώριους και εισερχόμενους τουρίστες με τη χρήση ερωτηματολογίου ώστε να διερευνηθεί ο βαθμός ενδιαφέροντός τους για συμμετοχή στην ανωτέρω διαδρομή καθώς και το ύψος του χρηματικού ποσού που είναι πρόθυμοι να καταβάλουν ως αντίτιμο.
Μέσα από την ανάλυση του προφίλ του δείγματος της έρευνας, διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες πρόκειται κατά κύριο λόγο για επαναλαμβανόμενους, μη εναλλακτικούς τουρίστες, εφόσον η συντριπτική πλειονότητα επέλεξε τη Ζάκυνθο ως προορισμό για τις φυσικές της ομορφιές σε αντίθεση με τα χαμηλά ποσοστά που συγκεντρώθηκαν στην επιλογή του πολιτισμού και των δραστηριοτήτων εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Κατά τη διαδικασία τμηματοποίησης της αγοράς προέκυψε ότι η ομάδα - στόχος μάρκετινγκ είναι τα άτομα που ανήκουν στο ηλικιακό εύρος από 30 έως 49 ετών ανεξαρτήτως φύλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο βαθμός ενδιαφέροντος, δεν φαίνεται να εξαρτάται από τα δημογραφικά στοιχεία του δείγματος. Τέλος, οι εγχώριοι επισκέπτες ήταν πιο θετικοί στο ενδεχόμενο συμμετοχής τους στη δραστηριότητα σε σύγκριση με τους εισερχόμενους τουρίστες.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-04-10
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Πολιτισμός και πολιτισμικές διαδικασίες (κοινωνική αλλαγή, δομισμός, διάχυση)
Λοιπά Θέματα:
Πολιτισμός - Επικοινωνία
Τουρισμός - Μάρκετινγκ
Πολιτιστικός τουρισμός - Ελλάδα - Ζάκυνθος (Νησί)
Λέξεις-κλειδιά:
Πλάνο Μάρκετινγκ,Πολιτιστική Διαδρομή,Πολιτιστικός και Θρησκευτικός Τουρισμός,Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού
Περιγραφή:
132 σ.:εικ.,πίν.,διαγρ.,χάρτες
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

ZoiFoulidi.pdf

4 MB