Καταναλωτική Συμπεριφορά στην Εποχή της Οικονομικής Κρίσης απέναντι στα Προϊόντα Σούπερ Μάρκετ

Μεταπτυχιακή Εργασία 21526 477 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Καταναλωτική Συμπεριφορά στην Εποχή της Οικονομικής Κρίσης απέναντι στα Προϊόντα Σούπερ Μάρκετ
Συγγραφέας:
Κυριαζής, Γεώργιος
Επιβλέπων καθηγητής:
Σαΐτη, Άννα
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική ως στόχο έχει τη διερεύνηση της καταναλωτικής
συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τα προϊόντα σούπερ μάρκετ στην
εποχή της οικονομικής κρίσης. Η εστίαση του ενδιαφέροντος στα προϊόντα σούπερ
μάρκετ βασίζεται στο ότι τα προϊόντα αυτά αποτελούν βασική κατηγορία δαπανών ενός
νοικοκυριού, αλλά η οικονομική ύφεση της χώρας επηρεάζει την αγορά τους. Για την
επίτευξη του στόχου της παρούσας διπλωματικής, λοιπόν, πραγματοποιήθηκε
πρωτογενής και δευτερογενής έρευνα. Η δευτερογενής έρευνα αφορά στη
βιβλιογραφική επισκόπηση των βασικών όρων, εννοιών και υποδειγμάτων της
συμπεριφοράς καταναλωτή, την περιγραφή κι ανάλυση των παρουσιών των μεγεθών και
των στρατηγικών του κλάδου των σούπερ μάρκετ στην εγχώρια αγορά και στην
παρουσίαση της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων ως προς τα προίόντα
σούπερ μάρκετ. Η πρωτογενής έρευνα αφορά στη διεξαγωγή εμπειρικής έρευνας σε
δείγμα 186 ατόμων. Ο ανωτέρω συνδυασμός οδήγησε στα κάτωθι βασικά
συμπεράσματα:τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν διεισδύσει σε πολύ μεγάλο βαθμό
στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων οι οποίοι θεωρούν την ποιότητα και την τιμή
τους πολύ ικανοποιητική. Η ποιότητητα και η τιμή αποτελούν κινητήριες δυνάμεις της
καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών την εποχή πριν την οικονομική
ύφεση αλλά πολύ περισσότερο και κατά τη διάρκεια αυτής. Η ποιότητα, η τιμή αλλά και
η ποικιλία και η ευκολία που προσφέρουν τα σούπερ μάρκετ αποτελούν ακκρογωνιαίους
λίθους της κυριαρχίας τους στον κλάδο τροφίμων (π.χ. σε σχέση με τα μίνι μάρκετ, ή τα
εξειδικευμένα σημεία αγορών, π.χ. λαϊκή αγορά, κ.α.). Τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ
δεν προτιμώνται από τους Έλληνες καταναλωτές, όχι λόγω ουσιώδους δυσπιστίας αλλά
λόγω των παραδοσιακών συνηθειών ως προς την αγορά προϊόντων σούπερ μάρκετ
(δηλαδή, την επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα). Αποτελούν μία ταση που, μαζί με τα
προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αναμένεται να διευρυνθεί μελλοντικά.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-26
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Οικονομία
Λοιπά Θέματα:
Οικονομική κρίση
Καταναλωτές - Ελλάδα
Λιανικό εμπόριο - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
οικονομική ύφεση, κλάδος σούπερ μάρκετ, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, Καταναλωτική συμπεριφορά
Περιγραφή:
163 σ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

GeorgiosKyriazis.pdf

1 MB