Διατροφική αγωγή σε νοσήματα φθοράς στο σχολείο που προάγει την υγεία στον ευρωπαϊκό χώρο

Πτυχιακή Εργασία 17708 803 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Διατροφική αγωγή σε νοσήματα φθοράς στο σχολείο που προάγει την υγεία στον ευρωπαϊκό χώρο
Συγγραφέας:
Πέτρου Βασιλειάδη, Ήβη
Επιβλέπων καθηγητής:
Πολυχρονόπουλος, Ευάγγελος
Περίληψη:
Η Αγωγή Υγείας στη χαραυγή της νέας χιλιετίας φαίνεται πως ατενίζει το
μέλλον της με αισιοδοξία. Αρκετές εργασίες αναφέρονται στην Αγωγή Υγείας στο
σχολείο. Καθεμιά από αυτές έχει να προσθέσει στον επιστημονικό χώρο της
σχολικής Αγωγής Υγείας. Ταυτόχρονα, διεξάγονται όλο και περισσότερα
προγράμματα στο σχολείο σε ευρωπαϊκό αλλά και διεθνές επίπεδο, στα πλαίσια
της προαγωγής και βελτίωσης της υγείας.
Σκοπός της μελέτης ήταν να συγκεντρωθούν σε αδρές γραμμές – όσο αυτό
είναι δυνατό – όλες οι ενέργειες που έχουν γίνει με αντικείμενο την Αγωγή Υγείας
και ειδικότερα τη Διατροφική Αγωγή.
Ειδικότερα οι επιμέρους στόχοι αφορούν:
 Την καταγραφή της συντονισμένης προσπάθειας όλων των φορέων
για την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών των μαθητών της
πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
 Τη διεπιστημονική προσέγγιση της Ιατρικής ώστε οι εκπαιδευόμενοι
να αποκτήσουν δεξιότητες και στάσεις και η Προληπτική Ιατρική να
διαδραματίζει το ρόλο της, που είναι η Προαγωγή της Υγείας, με
τελικό στόχο την αύξηση του προσδόκιμου όρου ζωής.
Διατροφική Αγωγή 7
Επιπρόσθετα, να προσφερθεί ένα σωστό εφόδιο στα χέρια του
εκπαιδευτικού, του γονιού και κάθε ευαισθητοποιημένου ατόμου, ώστε να αρχίσει
μέσα από την οικογένεια και το σχολείο μια προσπάθεια αλλαγής στάσης και
συμπεριφοράς των παιδιών απέναντι στις διατροφικές τους συνήθειες. Οι
σύγχρονες έρευνες στο χώρο της αγωγής και της -ψυχολογίας υποστηρίζουν την
εδραίωση των στάσεων και των συνηθειών στη μικρή ηλικία και αυτό αποδεικνύει
την αναγκαιότητα μιας προσπάθειας, η οποία εκφράζεται μέσα από τα κεφάλαια
που ακολουθούν.
Η συγκεκριμένη μελέτη θα μπορούσε να χωριστεί σε τρία μέρη.
Αναλυτικότερα, στο πρώτο μέρος δίδονται οι ορισμοί για την Αγωγή και
Προαγωγή Υγείας. Τονίζεται ο ρόλος του σχολείου, της οικογένειας και ιδιαίτερα
του εκπαιδευτικού. Δίνεται έμφαση στα σχολικά εγχειρίδια τα οποία πρέπει να
είναι χρηστικά αντικείμενα στα χέρια των εκπαιδευτικών.
Το δεύτερο μέρος αναφέρεται στην προστατευτική δράση της Μεσογειακής
διατροφής και γίνεται εκτενή αναφορά σε έρευνες που αποδεικνύουν το
συσχετισμό της δίαιτας με την εμφάνιση του καρκίνου καθώς και άλλων χρόνιων
νοσημάτων.
Το τρίτο μέρος αναφέρεται στην αγωγή υγείας σε ομάδες και δίνεται ένα
πρόγραμμα διατροφικής αγωγής σχεδιασμένο με κατάλληλες δραστηριότητες
προκειμένου να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού σε ένα
πρόγραμμα διατροφικής αγωγής.
Η μελέτη ολοκληρώνεται με την παράθεση της ελληνικής και ξένης
βιβλιογραφίας, στην οποία γίνονται σχετικές παραπομπές στα κείμενα των
κεφαλαίων που αναλύθηκαν παραπάνω. Τέλος, στα παραρτήματα παρουσιάζονται
ορισμένα κείμενα που χρησιμοποιήθηκαν και ήταν σχετικά με το αντικείμενό μας
και αρκετά διαφωτιστικά ως προς εμάς.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2003
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Διαιτολογία (Γενικά)
Διατροφή (Γενικά). DRI’s
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Διατροφή, διατροφική αγωγή, αγωγή υγείας, σχολείο,
Περιγραφή:
287 σ., εικ., πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

Petrou_Vasileiadi_2003.pdf

2 MB