Η αξιοποίηση πολυτροπικών κειμένων στο μάθημα της Λογοτεχνίας στο πλαίσιο του κριτικού και πολιτισμικού γραμματισμού

Μεταπτυχιακή Εργασία 16673 529 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αξιοποίηση πολυτροπικών κειμένων στο μάθημα της Λογοτεχνίας στο πλαίσιο του κριτικού και πολιτισμικού γραμματισμού
Συγγραφέας:
Μάνδαλου, Ιωάννα
Επιβλέπων καθηγητής:
Κουτρούμπα, Κωνσταντίνα
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένα διδακτικό παράδειγμα που εφαρμόστηκε στη Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου σε σχολείο της Αττικής, κατά το σχολικό έτος 2014-15 στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Η διδακτική πρόταση αφορά στην αξιοποίηση πολυτροπικών κειμένων στο πλαίσιο του κριτικού και πολιτισμικού γραμματισμού, προκειμένου να υιοθετηθεί μία νέα μορφή διδασκαλίας, όπου η γνώση κατακτιέται μέσα από τη βιωματικότητα, την αναζήτηση και τη συνεργατικότητα.
Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα των πολυτροπικών κειμένων ως προς την απόκτηση γνωστικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών, κυρίως όμως να συμβάλλει προς την κατεύθυνση της αναμόρφωσης της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας με την εφαρμογή μίας διδακτικής παρέμβασης μικρής κλίμακας, που στηρίχτηκε στο ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα.
Το Α΄ Μέρος της εργασίας αποτελεί το Θεωρητικό πλαίσιο, πραγματεύεται κυρίως τους πολυγραμματισμούς και την πολυτροπικότητα, χωρίζεται σε έξι κεφάλαια και θα ολοκληρωθεί με αντίστοιχες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το Β΄ Μέρος της εργασίας αποτελεί την ερευνητική προσέγγιση και χωρίζεται σε τρία κεφάλαια. Προτείνεται συγκεκριμένο μοντέλο action research, αναλύονται τα μεθοδολογικά εργαλεία (anova mixed design) που χρησιμοποιήθηκαν και παρουσιάζεται με χρονολογική σειρά η διδακτική παρέμβαση. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα της έρευνας, η περιγραφική και επαγωγική ανάλυση. Τέλος, καταγράφονται τα συμπεράσματα αλλά και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Η εργασία κλείνει με τη βιβλιογραφία καθώς και όλο το υλικό, που χρησιμοποιήθηκε, όπου συγκροτεί το παράρτημα στο τέλος της εργασίας.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-11-27
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Κοινωνικές επιστήμες (Γενικά)
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Λογοτεχνία
Εκπαιδευτική τεχνολογία
Εκπαίδευση - Μεθοδολογία
Διδασκαλία - Μεθοδολογία
Λέξεις-κλειδιά:
κείμενο, πολυγραμματισμοί, πολυτροπικότητα, νέες τεχνολογίες, μεταγνώση
Περιγραφή:
144 σ. : εικ., πίν., σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0