Γονεϊκή τυπολογία, στρατηγικές μάθησης και διαπροσωπικές σχέσεις εφήβων και νέων

Πτυχιακή Εργασία 22491 124 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Γονεϊκή τυπολογία, στρατηγικές μάθησης και διαπροσωπικές σχέσεις εφήβων και νέων
Συγγραφέας:
Κούκου, Μαριάννα, Ευάγγελος
Επιβλέπων καθηγητής:
Αντωνοπούλου, Αικατερίνη
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις αντιλήψεις των νέων σχετικά με τη γονεϊκή τυπολογία, τα κίνητρα μάθησης, τις πεποιθήσεις, τη χρήση γνωστικών και αυτό-ρυθμιστικών στρατηγικών, καθώς και τις αντιλήψεις τους σχετικά με τη ποιότητα των διαπροσωπικών τους σχέσεων και πως αυτοί οι παράγοντες συσχετίζονται μεταξύ τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 125 φοιτητές (50 αγόρια και 75 κορίτσια) με μέσο όρο ηλικίας 22,64 έτη (τ.α.= 22,64), οι οποίοι συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια: α) Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), β) Parental Authority Questionnaire (PAQ) και γ) Network of Relationships Inventory (NRI). Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν σημαντικές συσχετίσεις, σύμφωνα με τις οποίες οι μαθητές που πιστεύουν πως οι γονείς τους είναι υποστηρικτικοί και επιτρεπτικοί και έχουν καλές και ποιοτικές σχέσεις μεταξύ τους τείνουν να παρουσιάζουν υψηλότερα αποτελέσματα αυτό-αποτελεσματικότητας, χρήση γνωστικών και αυτό-ρυθμιστικών στρατηγικών, καθώς και λιγότερο άγχος εξετάσεων. Σε ότι αφορά τον αυταρχικό τύπο γονέα και τις κακές ποιοτικές σχέσεις μαζί του όπως τις αντιλαμβάνονται οι νέοι, βρέθηκε θετική συσχέτιση με το άγχος των εξετάσεων και αρνητική με τη χρήση αυτό-ρυθμιστικών στρατηγικών. Επιπλέον, βρέθηκαν σημαντικές θετικές συσχετίσεις όσον αφορά τις φιλικές σχέσεις των νέων με τα κίνητρα μάθησης, την εσωτερική αξία και τη χρήση γνωστικών και αυτό-ρυθμιστικών στρατηγικών μάθησης. Οι περισσότεροι φοιτητές τοποθέτησαν τη σχέση που έχουν με τον καλύτερό τους φίλο (του ίδιου φύλου) μέσα στις πέντε πιο σημαντικές σχέσεις της ζωής τους. Τέλος, σε ότι αφορά τις αδελφικές και ρομαντικές σχέσεις των νέων, δε βρέθηκαν αρκετές σημαντικές συσχετίσεις με τις ανωτέρω διαστάσεις.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-15
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Οικιακή οικονομία
Ψυχολογία
Λοιπά Θέματα:
Γονείς και παιδιά - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
γονεϊκή τυπολογία, διαπροσωπικές σχέσεις, στρατηγικές μάθησης
Περιγραφή:
88 σ.,πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

MariannaKoukou.pdf

1 MB