Αυτόματη ανίχνευση πλοίων σε δορυφορικές εικόνες RADAR : περίπτωση μελέτης συνεχούς παρακολούθησης πλοίων

Μεταπτυχιακή Εργασία 21725 421 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Αυτόματη ανίχνευση πλοίων σε δορυφορικές εικόνες RADAR : περίπτωση μελέτης συνεχούς παρακολούθησης πλοίων
Συγγραφέας:
Μπούργια, Ελισάβετ, Μιχαήλ
Επιβλέπων καθηγητής:
Παρχαρίδης, Ισαάκ
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την αυτόματη ανίχνευση πλοίων μέσω δορυφορικών εικόνων ραντάρ. Ο σκοπός αυτού του θέματος, είναι η συνεχής παρακολούθηση πλοίων στη περιοχή του Σαρωνικού Κόλπου, ώστε να μελετήσουμε κατά πόσο αυτά επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες, όταν είναι κυρίως αγκυροβολημένα.
Αρχικά, ανατρέξαμε στη βιβλιογραφία με σκοπό να δούμε διαχρονικά τις ποικίλες έρευνες που έχουν γίνει πάνω στην ανίχνευση των πλοίων. Στη συνέχεια, αναλύσαμε συνοπτικά βασικές έννοιες τηλεπισκόπησης και εικονοληπτικών συστημάτων Ραντάρ, όπως επίσης και κάποιους ορισμούς όρων που χρησιμοποιήθηκαν και στους οποίους γίνεται αναφορά κατά την διάρκεια της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας. Έπειτα, συλλέξαμε κάποιες πληροφορίες για την περιοχή την οποία μελετήσαμε.
Ακολουθούν τα δεδομένα τα οποία χρησιμοποιήσαμε στην παρούσα διπλωματική, τα οποία αποκτήθηκαν από την ιστοσελίδα Copernicus Open Access Hub και προέρχονται από τον δορυφόρο Sentinel-1 και είναι προϊόντα Level-1 ανίχνευσης εδάφους (GRD) αλλά και προϊόντα Level-2 Ocean (OCN) τα οποία επικουρικά χρησιμοποιήσαμε για την ερμηνεία των αποτελεσμάτων. Εν συνεχεία, αναλύουμε την μεθοδολογία την οποία ακολουθήσαμε καθώς και την επεξεργασία των δεδομένων μας. Με την χρήση του προγράμματος SNAP, ακολουθήσαμε κάποια βήματα προ-επεξεργασίας των εικόνων που αποκτήσαμε και έπειτα εφαρμόσαμε την επεξεργασία ανίχνευσης πλοίων στη περιοχή μελέτης μας.
Στη συνέχεια, συγκρίναμε τα πλοία με τα χαρακτηριστικά του ανέμου τα οποία είναι η διεύθυνση και η ταχύτητα του ανέμου και παρατηρήσαμε την φορά των πλοίων αν έχει αλλάξει ή αν συμβαδίζει με τον άνεμο. Ακόλουθο βήμα, σύμφωνα με την δομή της διπλωματική μας, ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων, των οποίων την χαρτογραφική απεικόνιση πραγματοποιήσαμε μέσω του προγράμματος ArcMap και εκεί διαχωρίσαμε τις ανιχνεύσεις μας σε κάποιες κατηγορίες.
Στο τελευταίο κεφάλαιο, εκθέσαμε τα προβλήματα με τα οποία ήρθαμε αντιμέτωποι και ήταν κυρίως στην ανίχνευση πλοίων. Όπως παρουσιάσαμε και στην χαρτογραφική μας απεικόνιση, προβήκαμε σε κάποιους διαχωρισμούς των ανιχνεύσεων καθώς η ανίχνευση μπορεί να ήταν διπλή πάνω σε ένα πλοίο ή να καταχωρούσαν τις κηλιδώσεις ή τις βραχονησίδες ως ανιχνεύσιμα πλοία και με αυτόν τον τρόπο καταλήξαμε στις κατηγορίες: ανιχνεύσιμα πλοία, αστοχία, βραχονησίδα και επανάληψη. Επίσης, προτείναμε πιθανές επιλύσεις των προβλημάτων με τα οποία ήρθαμε αντιμέτωποι, για την σωστότερη ανίχνευση πλοίων. Εν κατακλείδι, συμπεράναμε αν τελικά η ταχύτητα και η διεύθυνση του ανέμου επηρεάζουν τον προσανατολισμό των πλοίων και αν αυτός με την σειρά του επηρεάζει την κινητικότητα διέλευσης των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-04-11
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Γεωγραφία (Γενικά)
Λοιπά Θέματα:
Τηλεπισκόπηση
Ναυτιλία-τεχνολογικές καινοτομίες
Λέξεις-κλειδιά:
Ανίχνευση πλοίου, Ταχύτητα ανέμου, Διεύθυνση ανέμου, Σαρωνικός Κόλπος
Περιγραφή:
110 σ.:εικ.,πίν.,χάρτες
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

ElisavetBourgia.pdf

4 MB