Πως οι έλληνες μαθητές γυμνασίου και λυκείου αντιλαμβάνονται και εισπράττουν εννοιολογικά τον όρο«αυθεντία του δασκάλου»: πως οι μαθητές πιστεύουν πως αυτή επιδρά στην παιδαγωγική σχέση με τον δάσκαλο

Πτυχιακή Εργασία 10063 78 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Πως οι έλληνες μαθητές γυμνασίου και λυκείου αντιλαμβάνονται και εισπράττουν εννοιολογικά τον όρο«αυθεντία του δασκάλου»: πως οι μαθητές πιστεύουν πως αυτή επιδρά στην παιδαγωγική σχέση με τον δάσκαλο
Συγγραφέας:
Μπαξεβάνου, Ελένη
Περίληψη:
Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας είναι να μελετήσει την έννοια της αυθεντίας του δασκάλου όπως αυτή προκύπτει από την υπάρχουσα βιβλιογραφία αλλά και να εξετάσει την σχέση επαγγελματισμού και αυθεντίας, καθώς και τα όρια της αυθεντίας του δασκάλου. Στην συγκεκριμένη έρευνα πήραν μέρος 547 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από σχολεία της Αθήνας και της επαρχίας. Οι μαθητές που συμμετείχαν ρωτήθηκαν για το ποιά είναι τα χαρακτηριστικά της αυθεντίας του δασκάλου κατά την γνώμη τους και πως επιλέγουν να αντιδράσουν στον δάσκαλος όταν αυτός κατά την γνώμη τους ξεπερνά τα όρια της εξουσίας του στο σχολείο. Οι μαθητές χαρακτήρισαν την αυθεντία σαν ένα σύνολο γνωστικών και διδακτικών δεξιοτήτων, καθώς και ότι η πειθαρχεία στην τάξη πρέπει να προκύπτει όχι από τις ποινές αλλά από τον σεβασμό που κερδίζει ο δάσκαλος από τον μαθητή. Τέλος οι μαθητές συμφώνησαν πως όταν αυτοί αδικούνται από το δάσκαλο αντιδρούν στην αδικία με έντονο τρόπο.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2011-07-27
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Λοιπά Θέματα:
Δάσκαλοι - Ελλάδα
Εκπαιδευτικοί - Ελλάδα
Teachers - Greece
Συνεργασία σπουδαστών και εκπαιδευτικών
Teacher-student relationships
Ανάλυση διαδραστικότητας στην εκπαίδευση
Interaction analysis in education
Περιγραφή:
92 σ., πίν., διαγρ., σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

, baxevanou_eleni.pdf