Μελέτη των αλλαγών στις διαιτητικές συνήθειες παιδιών που συμμετείχαν σε μη εκπαιδευτικό πρόγραμμα διατροφικής συμπεριφοράς

Πτυχιακή Εργασία 8838 232 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελέτη των αλλαγών στις διαιτητικές συνήθειες παιδιών που συμμετείχαν σε μη εκπαιδευτικό πρόγραμμα διατροφικής συμπεριφοράς
Συγγραφέας:
Κοκκίνου, Ελένη
Περίληψη:
Σκοπός: Ανάδειξη των αποτελεσμάτων μιας τυχαιοποιημένης, ελεγχόμενης μελέτης για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας μιας σχολικής παρέμβασης με στόχο την αύξηση της πρόσληψης φρούτων στα παιδιά, χρησιμοποιώντας το δάσκαλο ως πρότυπο για την κατανάλωση φρούτου, σε σύγκριση με μια παραδοσιακή εκπαιδευτική παρέμβαση ή με καμία παρέμβαση.
Μεθοδολογία: 218 εννιάχρονα παιδιά από την Κύπρο τυχαιοποιήθηκαν σε μία από τις ομάδες της παρέμβασης, χρονικής διάρκειας ενός χρόνου: την ομάδα εκπαίδευσης (Educational Material group-EDUC, Ν=59), την ομάδα έκθεσης στο πρότυπο (Exposure group-EXPO, Ν=67) και την ομάδα ελέγχου (Control group, Ν=58). Η διατροφική αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε με 2ήμερες 24ωρες ανακλήσεις πριν την παρέμβαση (Οκτώβριος 2008), στο τέλος της παρέμβασης (Ιούνιος 2009) και στο τέλος της περιόδου παρακολούθησης (Ιούνιος 2010). Η ομάδα EDUC έλαβε εβδομαδιαία μαθήματα με στόχο την αύξηση της επίγνωσης και την ανάπτυξη δεξιοτήτων σχετικά με την προετοιμασία και την κατανάλωση φρούτων. Η ομάδα EXPO εκτέθηκε στην κατανάλωση ενός φρούτου από το δάσκαλο σε καθημερινή βάση. Η ομάδα Control δεν έλαβε κάποια παρέμβαση. Ο έλεγχος των επαναλαμβανόμενων μετρήσεων της ANOVA (Repeated measures analysis) χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων ανά ομάδα και την αλληλεπίδραση χρόνου-παρέμβασης στην πρόσληψη φρούτων.
Αποτελέσματα: Στο τέλος της περιόδου παρακολούθησης παρατηρήθηκαν υψηλότερες προσλήψεις στα παιδιά των ομάδων έκθεσης και εκπαίδευσης, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου. Βρέθηκε στατιστικά σημαντική επίδραση της ομάδας έκθεσης (p<0.001) σε αντίθεση με την ομάδα εκπαίδευσης.
Συμπεράσματα: Η έκθεση στην κατανάλωση ενός φρούτου από το δάσκαλο φαίνεται να είναι αποτελεσματικότερος τρόπος για την αύξηση της πρόσληψης φρούτων από τα παιδιά σε σχέση με μια πιο παραδοσιακή, εκπαιδευτική προσέγγιση.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2013-03-04
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Διατροφή παιδιών και εφήβων
Λοιπά Θέματα:
Φρούτα στην ανθρώπινη διατροφή
Παιδιά - Διατροφή
Διατροφικές συνήθειες - Παιδιά
Περιγραφή:
89 σ. : εικ., πίν., διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0