Δεξιότητες επικοινωνίας και γνωστικά, συναισθηματικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών σχολικής ηλικίας

Πτυχιακή Εργασία 6648 269 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Δεξιότητες επικοινωνίας και γνωστικά, συναισθηματικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών σχολικής ηλικίας
Συγγραφέας:
Στεφανή, Γιασεμή
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στο να αξιολογήσει τις δεξιότητες επικοινωνίας, τη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη παιδιών σχολικής ηλικίας. Ένας επιπρόσθετος στόχος είναι η εύρεση συσχετίσεων μεταξύ των επιμέρους αντικειμένων της έρευνας. Η ικανότητα επικοινωνίας των παιδιών εξετάστηκε από την σκοπιά της παραπεμπτικής – αναφορικής επικοινωνίας, η οποία αποτελεί απλή και συνάμα δομημένη μορφή επικοινωνίας ανάμεσα στον ομιλητή και τον ακροατή. Η γνωστική ανάπτυξη αξιολογήθηκε μέσα από τις επιδόσεις των παιδιών σε γνωστικές δοκιμασίες. Η συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών αξιολογήθηκε μέσα από τις επιδόσεις σε δοκιμασίες συναισθηματικής κατανόησης και ενσυναίσθησης. Τέλος η κοινωνική συμπεριφορά εξετάστηκε με βάση τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των παιδιών.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι δεξιότητες επικοινωνίας συσχετίζονται με τις γνωστικές επιδόσεις των παιδιών αλλά και με την ικανότητα κατανόησης και αντίληψης των συναισθημάτων τους.
Η μελέτη τονίζει την ανάγκη ενίσχυσης και ενθάρρυνσης των παιδιών στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας από την πλευρά των γονέων και παράλληλα προτείνει εκπαιδευτική προσέγγιση ενίσχυσης των δεξιοτήτων επικοινωνίας στα πλαίσια του σχολείου.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2008-11-05
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Κοινωνικές επιστήμες (Γενικά)
Λοιπά Θέματα:
Επικοινωνία
Διαπροσωπική επικοινωνία στα παιδιά
Συναισθηματική νοημοσύνη
Παιδιά - Ανάπτυξη - Κοινωνικές απόψεις
Περιγραφή:
117 σ. : πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

, stefanh.pdf