Διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη βιωματική μάθηση και σε πτυχές της γνωστικής ανάπτυξης στη νηπιακή ηλικία

Πτυχιακή Εργασία 2880 258 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη βιωματική μάθηση και σε πτυχές της γνωστικής ανάπτυξης στη νηπιακή ηλικία
Συγγραφέας:
Μπλέτσα, Μαριλένα
Περίληψη:
Στην παρούσα έρευνα μελετήθηκε η σχέση ανάμεσα στη βιωματική μάθηση και τη γνωστική ανάπτυξη στη νηπιακή ηλικία. Το θεωρητικό μέρος περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τη γνωστική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή ηλικία, πληροφορίες σχετικά με τα μέσα βιωματικής μάθησης όπως επίσης και την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας στη νηπιακή ηλικία. Σχετικά με το ερευνητικό μέρος της εργασίας, στην έρευνα συμμετείχαν 43 παιδιά προσχολικής ηλικίας από νηπιαγωγεία της Αθήνας και των Ιωαννίνων, οι νηπιαγωγοί τους καθώς και 43 γονείς. Στα παιδιά έγινε το Listening Skills Test (LIST) με το οποίο μετρήθηκε η αναγνώριση μηνύματος, η κατανόηση μηνύματος, η κατανόηση οδηγιών, η κατανόηση λεκτικού μηνύματος καθώς και το σύνολο των τεσσάρων παραπάνω βαθμών. Στους γονείς και νηπιαγωγούς δόθηκαν προς συμπλήρωση ερωτηματολόγια τα οποία περιλάμβαναν τα δημογραφικά τους στοιχεία και ερωτήσεις σχετικά με τις ευκαιρίες που παρέχονταν στα παιδιά για βιωματική μάθηση στο σπίτι και στο σχολείο αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η αναγνώριση μηνύματος, η κατανόηση μηνύματος, η κατανόηση οδηγιών, η κατανόηση λεκτικού μηνύματος και η τελική βαθμολογία των τεσσάρων παραπάνω, σχετίζονται με συγκεκριμένες ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με συμμετοχή του παιδιού σε συγκεκριμένες δραστηριότητες και την ανάληψη πρωτοβουλιών στην τάξη, όπως αντίστοιχα και στο σπίτι.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2010-11-12
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Διδασκαλία (Αρχές και πρακτική)
Εκπαιδευτική ψυχολογία
Λοιπά Θέματα:
Εμπειρική μάθηση
Γνωστική μάθηση
Μάθηση - Στην παιδική ηλικία
Περιγραφή:
176 σ. : πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

, bletsa_marilena.pdf