Ανάλυση Απαιτήσεων και Σχεδίαση εκπαιδευτικής παιγνιοποιημένης εφαρμογής για την εκμάθηση της Γερμανικής γλώσσας

Πτυχιακή Εργασία 25659 360 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάλυση Απαιτήσεων και Σχεδίαση εκπαιδευτικής παιγνιοποιημένης εφαρμογής για την εκμάθηση της Γερμανικής γλώσσας
Συγγραφέας:
Κοντός, Ευάγγελος, Νικόλαος
Επιβλέπων καθηγητής:
Μπαρδάκη, Κλεοπάτρα
Περίληψη:
Στο πλαίσιο της παρούσας πτυχιακής εργασίας πραγματοποιήθηκε η ανάλυση και η σχεδίαση της εφαρμογής Scribe για περιβάλλον Android η οποία είχε ως στόχο την εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας μέσα από ένα παιγνιοποιημένο περιβάλλον. Το κυρίως αντικείμενο της εφαρμογής ήταν η παροχή μιας διασκεδαστικής και διαδραστικής πρώτης εμπειρίας με τα γερμανικά μέσω ιστοριών και μύθων που προέρχονται από την αντίστοιχη χώρα. Πρωταρχικό μέλημα ήταν ο σχεδιασμός μιας εφαρμογής η οποία θα ενισχύει το κίνητρο ενασχόλησης του χρήστη με αυτή σε τακτό χρόνο και επαρκώς, ώστε να αποκτήσει γνώση της γερμανικής γλώσσας. Η έννοια της παιγνιοποίησης εντάχθηκε στο σχεδιασμό της εφαρμογής μέσω της συλλογής πόντων, κατάταξης επιπέδων, ανταμοιβών κ.α. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε αρχικά αφορούσε τη συγκέντρωση και μελέτη ερευνών και άρθρων που αφορούν την παιγνιοποίηση. Η επαφή με αυτό το θεωρητικό πλαίσιο οδήγησε στη διαμόρφωση ενός ερωτηματολογίου με τη βοήθεια των Google forms το οποίο και απαντήθηκε από 86 πιθανούς μελλοντικούς χρήστες της εφαρμογής Scribe. Στην έρευνα συμμετείχαν άτομα διαφόρων ηλικιών και μορφωτικών επιπέδων, με αλλά και χωρίς προηγούμενη εμπειρία χρήσης άλλων εφαρμογών εκμάθησης γλώσσας. Βασικός στόχος το ερωτηματολογίου ήταν η πρακτική ανάλυση απαιτήσεων ώστε να διερευνηθούν οι τάσεις μελλοντικών χρηστών της εφαρμογής. Οι απαντήσεις των συμμετεχόντων και η ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου ουσιαστικά διαμόρφωσαν τα προσεχή στάδια της εργασίας. Σε επόμενο βήμα αναφέρθηκαν και περιγράφηκαν αναλυτικά τα 12 σενάρια χρήσης που προέκυψαν και τα οποία απεικονίστηκαν μέσω ενός Use Case Diagram. Ο σχεδιασμός σεναρίων χρήσης αποτέλεσε τη βάση διαμόρφωσης κατάλληλων οθονών (mockup) μέσω της εφαρμογής Justinmind ώστε να λάβει η εφαρμογή Scribe την πρώτη της μορφή.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-03-08
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Επιστήμη των υπολογιστών
Λοιπά Θέματα:
Εφαρμογές, εργαλεία, κλπ.
Λέξεις-κλειδιά:
εκμάθηση ξένης γλώσσας, Παιγνιοποίηση, Ανάλυση Απαιτήσεων, Γερμανική γλώσσα
Περιγραφή:
71 σ.,εικ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

EvangelosKontos.pdf

3 MB