Η εξέλιξη των γυναικείων δικαιωμάτων μέσα από τις διαφημίσεις από τον 20ο αιώνα μέχρι σήμερα

Πτυχιακή Εργασία 24143 205 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Η εξέλιξη των γυναικείων δικαιωμάτων μέσα από τις διαφημίσεις από τον 20ο αιώνα μέχρι σήμερα
Συγγραφέας:
Τσαμπουνάρη, Παρασκευή Άρτεμις, Νικόλαος
Επιβλέπων καθηγητής:
Μαυρομμάτης, Γεώργιος
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αφορά την αλλαγή της αναπαράστασης της εικόνας των γυναικών και κατ’ επέκταση της θέσης της στην κοινωνία μέσα από τη διαφήμιση. Στόχος της εργασίας είναι να εξετάσει αρχικά σε θεωρητικό επίπεδο, τη γυναίκα μέσα από θεωρίες όπως, είναι η πατριαρχία, ο σεξισμός, η ταυτότητα φύλου, τα στερεότυπα και ο φεμινισμός. Έπειτα, αναλύει την επιρροή του φεμινιστικού κινήματος στην αλλαγή των δικαιωμάτων της. Στη συνέχεια, γίνεται ιστορική αναδρομή της θέσης της γυναίκας στην ιστορία και τα στερεότυπα που έχουν δημιουργηθεί γύρω από το γυναικείο φύλο. Παράλληλα, γίνεται ανάλυση της έννοιας της διαφήμισης και πως οι διαφημιστές και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης παρουσιάζουν το γυναικείο φύλο. Για να γίνει εμφανής η αλλαγή της θέσης της στη κοινωνία, έγινε χρήση διαφημίσεων από τη δεκαετία του 1950 έως σήμερα. Ο διαχωρισμός έγινε σε τέσσερις χρονικές περιόδους με απομόνωση της δεκαετίας του 1990. Στη συγκεκριμένη δεκαετία παρατηρείται η εμφάνιση της αντρικής ματιάς ως απότοκο της πατριαρχίας, στα ΜΜΕ. Με αυτό το τρόπο ανά χρονική περίοδο, μπορούσε να διακριθεί , η απελευθέρωσή της στη καθημερινότητά της. Οι διαφημίσεις κατάφεραν επίσης να προβάλλουν ότι η θέση της γυναίκας και τα δικαιώματά της έχουν αλλάξει αρκετά αλλά υπάρχει ακόμα διάκριση μεταξύ των δύο φύλων. Επιπροσθέτως, αναφέρεται η επίπτωση που έχουν οι διαφημίσεις στην εμφάνιση της γυναίκας και στο καθορισμό του «ιδανικού» σώματος και πως τα φεμινιστικά κινήματα μέχρι σήμερα κάνουν αγώνα ώστε να υπάρχει διαφορετικότητα μεταξύ των ατόμων και ισότητα μεταξύ των φύλων. Στα συμπεράσματα, η εργασία καταλήγει ότι, όντως υπάρχουν διαφορές στην αναπαράσταση της θέση της γυναίκας από το 1950 μέχρι σήμερα, αλλά υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης εφόσον η αλλαγή των ΜΜΕ και η ένταξη του διαδικτύου, γεννά νέες προκλήσεις στην εικόνα της γυναίκας.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-12-02
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Κοινωνικές επιστήμες (Γενικά)
Γεωγραφία (Γενικά)
Λοιπά Θέματα:
Γυναίκες - Δικαιώματα - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
γυναίκα, φεμινισμός, στερεότυπα σώματος, δικαιώματα, διαφήμιση
Περιγραφή:
64 σ.,εικ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0