Η χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης από τις ΜικροΜεσαίες Τουριστικές Επιχειρήσεις

Μεταπτυχιακή Εργασία 23558 169 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης από τις ΜικροΜεσαίες Τουριστικές Επιχειρήσεις
Συγγραφέας:
Ρίζου, Ευανθία, Αντώνιος
Επιβλέπων καθηγητής:
Αγαπητού, Χρύσα
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας μελέτης και της έρευνας που διενεργήθηκε στα πλαίσια αυτής είναι να εξεταστεί η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους επαγγελματίες του κλάδου των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων. Η έρευνα στηρίζεται στην παραδοχή πως όλοι οι επαγγελματίες πλέον αναγνωρίζουν τη δυναμική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ιδιαίτερα στον κλάδο του τουρισμού.
Βασικό αντικείμενο της μελέτης αποτελεί η διερεύνηση του τρόπου και του σκοπού χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους επαγγελματίες των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων φιλοξενίας. Κατ΄ επέκταση να διαφανεί εάν οι επαγγελματίες του κλάδου είναι κατ’ αρχήν εξοικειωμένοι με τα social media και στη συνέχεια εάν τα έχουν εντάξει στη γενικότερη στρατηγική αναγνωρισιμότητας και προώθησης της επιχείρησής τους και με ποιο τρόπο.
Η εργασία είναι δομημένη σε δυο μέρη: το θεωρητικό και εμπειρικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος γίνεται επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας και αφορά στην ανάπτυξη του ερευνητικού μοντέλου. Το εμπειρικό μέρος αφορά στη διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων και υποθέσεων και υλοποιήθηκε μέσω στοχευμένης έρευνας πεδίου με ερωτηματολόγιο.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε 151 μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις διαφορετικών κατηγοριών σε σχεδόν ολόκληρη την επικράτεια.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε πως ο βαθμός διείσδυσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι μεγάλος και στις μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από τα χαρακτηριστικά τους ακολουθώντας την τάση της εποχής με τους επιχειρηματίες να δείχνουν προτίμηση στην Booking.com, έπειτα στο TripAdvisor και κατόπιν στο Facebook.
Όσον αφορά στους στόχους από τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προέκυψε πως οι επιχειρηματίες αρκούνται σε μία απλή παρουσία στα μέσα και έχουν μία προσέγγιση κυρίως ενημερωτική και διαφημιστική.
Φάνηκε ακόμα πως η χρήση των social media, ακόμα και η δημιουργία διαφημίσεων σε αυτά, γίνεται χωρίς αυτή να έχει ενταχθεί στη γενικότερη στρατηγική προώθησης των επιχειρήσεων δηλαδή χωρίς συγκεκριμένο πλάνο και στόχους, χωρίς κατανόηση και ωφέλεια όλων των πλεονεκτημάτων τους και χωρίς μέτρηση της απόδοσης.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-08-07
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Επιστήμη των υπολογιστών
Λοιπά Θέματα:
Τουρισμός - πληροφορική
Κοινωνικά δίκτυα
Λέξεις-κλειδιά:
Τουρισμός, Μικρομεσαίες Τουριστικές Επιχειρήσεις, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Περιγραφή:
237 σ.:εικ.,πίν.,διαγρ.,χάρτες,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

EvanthiaRizou.pdf

7 MB