Η σηματοδότηση της Αττικής Νίκαιας σαν ένα ανοιχτό σύστημα "τόπου-πόλης", μέσα από την παρουσίαση του έργου εικαστικών καλλιτεχνών που έχουν δραστηριοποιηθεί ή δραστηριοποιούνται δημιουργικά στην περιοχή

Μεταπτυχιακή Εργασία 8644 614 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Η σηματοδότηση της Αττικής Νίκαιας σαν ένα ανοιχτό σύστημα "τόπου-πόλης", μέσα από την παρουσίαση του έργου εικαστικών καλλιτεχνών που έχουν δραστηριοποιηθεί ή δραστηριοποιούνται δημιουργικά στην περιοχή
Συγγραφέας:
Θωμοπούλου, Αντωνία
Επιβλέπων καθηγητής:
Γεωργιτσογιάννη, Ευαγγελία
Περίληψη:
Η διπλωματική εργασία με τίτλο: “Η σηματοδότηση της Αττικής Νίκαιας σαν ένα ανοιχτό σύστημα “τόπου- πόλης”, μέσα από την παρουσίαση του έργου εικαστικών καλλιτεχνών που έχουν δραστηριοποιηθεί ή δραστηριοποιούνται δημιουργικά στην περιοχή” εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου με τίτλο “Αγωγή και Πολιτισμός”. Ο στόχος της ήταν να καταγράψει τους εικαστικούς καλλιτέχνες που δραστηριοποιήθηκαν στην Αττική Νίκαια από το 1940 (δημιουργία του δήμου Νίκαιας) έως σήμερα, να διερευνήσει και να αξιολογήσει τις επιδράσεις στο έργο και τη ζωή τους αλλά παράλληλα να διερευνήσει τη δυνατότητα σηματοδότησης της πόλης, μέσω αυτής της δραστηριοποίησης των εικαστικών. Περιλαμβάνει επιπλέον, την κατασκευή ψηφιακής συλλογής, όπου παρουσιάζεται αντιπροσωπευτικό έργο των δημιουργών, ως μία προσπάθεια καταγραφής και προβολής του καλλιτεχνικού γίγνεσθαι της πόλης, μέσω ενός πιο σύγχρονου και καθολικού τρόπου σηματοδότησης.
Τα αποτελέσματα της αναζήτησης των εικαστικών έδωσαν 72 άτομα, έναν πολύ μεγάλο αριθμό για τα δεδομένα της αναφερόμενης “προσφυγούπολης”, από τα οποία τα 37 συμμετείχαν τελικά στην έρευνα. Η έρευνα διεξήχθη από τον Ιανουάριο του 2012 έως τον Ιούλιο του 2012 και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη με ανοιχτού τύπου ερωτήσεις. Η χρονοβόρα διαδικασία της απομαγνητοφώνησης λόγω του όγκου και της ιδιαιτερότητα της πληροφορίας, διήρκεσε σχεδόν μέχρι το τέλος του Οκτώβριου του 2012. Τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η πλειοψηφία των καλλιτεχνών και πιο συγκεκριμένα οι 24 από τους 37, έχουν προσφυγική καταγωγή, τουλάχιστον από τον ένα πρόγονο και αυτό οδηγεί σε μία άμεση συσχέτιση με την ισχυρή αίσθηση της ευθύνης των προσφύγων να διατηρήσουν τον πολιτισμικό τους πλούτο. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο σηματοδότησης της πόλης από το 1940 έως σήμερα, που συνομιλεί με τον υψηλό αριθμό εικαστικών που εντοπίστηκαν.
Η έρευνα στη συνέχεια έδωσε σημαντικές πληροφορίες για το προφίλ των καλλιτεχνών, τη σχέση του καλλιτέχνη με το έργο του και με το θεατή, τη συσχέτισή του με άλλους καλλιτέχνες, με την πόλη της Νίκαιας, με το σύγχρονο κόσμο της τέχνης και με το μέλλον. Τέλος, οι εικαστικοί εκφράστηκαν για τη σημαντικότητα της δραστηριοποίησής τους μέσα στην πόλη σήμερα και διατύπωσαν ενδιαφέρουσες προτάσεις για όσο το δυνατόν πιο ενεργή και αποτελεσματική δράση τους, που σηματοδοτεί δυναμικά την κοινωνία.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2013-04-12
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Καλές τέχνες
Λοιπά Θέματα:
Τέχνη - Ελλάδα - Αττική (Νομός) - Νίκαια
Καλλιτέχνες - Ελλάδα - Αττική (Νομός) - Νίκαια
Κοινωνική ταυτότητα - Ελλάδα - Αττική (Νομός) - Νίκαια
Πόλεις και κωμοπόλεις - Ελλάδα - Αττική (Νομός) - Νίκαια
Λέξεις-κλειδιά:
Εικαστικά έργα, εικαστικοί καλλιτέχνες, πόλη, Νίκαια
Περιγραφή:
538 σ. : εικ., διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0