Συμπεριφορά των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την ανταλλαγή γνώσης: εμπειρική προσέγγιση

Μεταπτυχιακή Εργασία 8027 511 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Συμπεριφορά των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την ανταλλαγή γνώσης: εμπειρική προσέγγιση
Συγγραφέας:
Καραστάθη, Βασιλική
Επιβλέπων καθηγητής:
Σαΐτη, Άννα
Περίληψη:
Την τελευταία δεκαετία όλο και περισσότεροι οργανισμοί εστιάζουν στη διαχείριση της γνώσης και η ανταλλαγή γνώσης έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους πιο κρίσιμους παράγοντες για τη διαχείριση της. Παρόλα αυτά, οι ατομικοί και οι οργανωσιακοί παράγοντες που προωθούν την ανταλλαγή γνώσης δεν είναι ξεκάθαροι. Σκοπός της έρευνας είναι να βοηθήσει στην κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη συμπεριφορά ανταλλαγής γνώσης των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Το ερευνητικό μοντέλο βασίζεται στη Θεωρία της Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς, το δείγμα αποτελείται από 188 καθηγητές που εργάζονται σε δημόσια σχολεία της Περιφέρειας Αττικής και ο έλεγχος του μοντέλου διεξήχθη μέσα από αναλύσεις παλινδρόμησης. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η πρόθεση για ανταλλαγή γνώσης επηρεάζεται από τις στάσεις και τους υποκειμενικούς κανόνες και υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα ενός θετικού και υποστηρικτικού κλίματος που βασίζεται στην επικοινωνία, στη δημιουργία και διατήρηση του οποίου ο διευθυντής του σχολείου διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2013-04-12
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Διδασκαλία (Αρχές και πρακτική)
Λοιπά Θέματα:
Διαχείριση γνώσης
Knowledge management
Οργανωτική μάθηση
Organizational learning
Εκπαίδευση, Μέση - Διδασκαλία
High school teaching
Theory of Planned Behavior
Θεωρία Προσχεδιασμένης Συμπεριφοράς
Λέξεις-κλειδιά:
Ανταλλαγή γνώσης, εκπαιδευτικοί, δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Περιγραφή:
118 σ. : εικ., πίν., διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0