Η διδασκαλία του φαινομένου του σεισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσω νέων τεχνολογιών

Μεταπτυχιακή Εργασία 7948 638 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διδασκαλία του φαινομένου του σεισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσω νέων τεχνολογιών
Συγγραφέας:
Δούναβης, Γουλιέλμος Αντώνιος
Περίληψη:
Η εργασία αποτελεί πρόταση διδασκαλίας του φυσικού φαινομένου του
σεισμού με την αξιοποίηση και εφαρμογή σύγχρονου εκπαιδευτικού υλικού
βάσει των προσδιοριζόμενων στόχων του Αναλυτικού Προγράμματος
Σπουδών μέσα στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας ή της Ευέλικτης
Ζώνης. Βασική επιδίωξή του αποτελεί η μελέτη και αξιολόγηση της
δυνατότητας διαδικασίας μάθησης μέσα από μια σφαιρική και διεξοδική
προσέγγιση του θέματος, κατάλληλα προσαρμοσμένου και προορισμένου για
μαθητές των δύο ανώτερων τάξεων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ε΄ και
Στ΄ Δημοτικού). Κατά τη διδακτική προσέγγιση του εξεταζόμενου θέματος
αποσκοπείται η ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού για το φαινόμενο του
σεισμού, η εξέταση των αιτίων, της συχνότητας και της χωρικής προσέγγισης
του φαινομένου σε παγκόσμια και τοπική κλίμακα, η διασάφηση και εκμάθηση
των συνοδών όρων του σεισμού (ένταση, μέγεθος, σεισμικά κύματα, τύποι
σεισμών, ρήγματα, σεισμογράφος κ.ά.). Πραγματοποιείται παρουσίαση των
συχνότερων και πιθανότερων επιπτώσεων μιας σεισμικής δραστηριότητας σε
τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο, ενώ αναφέρονται ενδεικνυόμενοι τρόποι
αντιμετώπισης των σεισμικών γεγονότων με έμφαση σε τρόπους άμυνας και
αντισεισμικής προστασίας των μαθητών στο σχολικό τους περιβάλλον.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2009-05-21
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Λοιπά Θέματα:
Σεισμοί
Earthquakes
Φυσικές καταστροφές - Μελέτη και διδασκαλία (Στοιχειώδης)
Natural disasters - Study and teaching (Elementary)
Εκπαίδευση, Στοιχειώδης
Education, Primary
Διδασκαλία
Teaching
Περιγραφή:
180 σ., εικ., πίν., χάρτες
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0