Το μάρκετινγκ του παστεριωμένου γάλακτος στην Ελλάδα

Πτυχιακή Εργασία 5054 239 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Το μάρκετινγκ του παστεριωμένου γάλακτος στην Ελλάδα
Συγγραφέας:
Μυλωνά, Αικατερίνη
Περίληψη:
Το πόσο πολύτιμη τροφή είναι το γάλα οι πρόγονοί μας το ανακάλυψαν από πολύ νωρίς, ίσως από τη στιγμή που άρχισαν να αντιμετωπίζουν τις αγελάδες ως ζώα., κατοικίδια. Η πρώτη απεικόνιση πάντως πρώιμης επεξεργασίας γάλακτος βρίσκεται σε ερείπια ναού των Σουμέριων και υπολογίζεται ότι η ηλικία της ξεπερνάει τα 5.000 χρόνια. Σήμερα πάντως το γάλα μάλλον μας είναι πιο αγαπητό από τότε. Ο λόγος είναι ότι στις μέρες μας οι φυσικές τροφές όλο και χάνουν έδαφος σε σχέση με τα τρόφιμα της βιομηχανίας, με αποτέλεσμα να αποτελούν "αντικείμενο πόθου" για όλο και περισσότερους ανθρώπους. Επιπλέον σήμερα γνωρίζουμε απείρως περισσότερα πράγματα για την τροφή μας, τα συστατικά της, τον τρόπο που επιδρά στον οργανισμό μας, με αποτέλεσμα να είμαστε σε θέση πια να ξεχωρίζουμε τα τρόφιμα με βάση τη θρεπτική τους αξία και να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Ο Καίσαρας στην προκειμένη περίπτωση είναι το γάλα. Το γάλα που αποτελεί τη μοναδική τροφή του ανθρώπου για τους πρώτους μήνες της ζωής του, εξασφαλίζοντας από μόνο του όσα θρεπτικά συστατικά απαιτεί ο οργανισμός για να αναπτυχθεί. Θρεπτικά συστατικά που γενναιόδωρα χαρίζει και στους ενήλικους φίλους του. Ας τα δούμε όμως λίγο πιο συγκεκριμένα
Σε 1 λίτρο αγελαδινού γάλακτος, που στρογγυλεμένο είναι γύρω στα 1.030 γρ., βρίσκει κανείς εκτός από νερό 50 γρ. λιπαρά, 40 γρ. λίπος και 35 γρ. πρωτεΐνη. Μέταλλα και βιταμίνες αγγίζουν από κοινού τα 7 γρ. Σε αυτά ανήκει πρωτίστως το ασβέστιο. Το πολύτιμο αυτό συστατικό που βοηθάει τα οστά των παιδιών να αναπτυχθούν και περιφρουρεί κυρίως τις γυναίκες αλλά και τους άνδρες από την οστεοπόρωση. Θα πρέπει βέβαια να έχουμε υπόψη μας ότι τα νούμερα αυτά αλλάζουν -δυστυχώς προς τα κάτω- όταν το φρέσκο γάλα βράζεται. Αν σκεφτούμε επίσης ότι μια μικρή απώλεια βιταμινών έχουμε έτσι κι αλλιώς κατά την αναπόφευκτη διαδικασία της παστερίωσης (μέσω της οποίας καταστρέφονται όλα τα παθογόνα βακτήρια και παραμένουν ενεργά μόνον τα μη παθογόνα και πολύ σημαντικά), τότε καταλαβαίνουμε ότι οι ευεργετικές συνέπειες του γάλακτος στον οργανισμό υφίστανται μόνον όταν το γάλα καταναλώνεται ωμό. Στην περίπτωση αυτή, ένας ενήλικος για να πάρει την ημερήσια ποσότητα που χρειάζεται σε ασβέστιο θα πρέπει να καταναλώσει περίπου 1 λίτρο φρέσκου γάλακτος.
Στις σελίδες λοιπόν της πτυχιακής, αυτής εργασίας, τα παραπάνω αναλύονται περισσότερο και εκτενέστερα. Πίο συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται, εξετάζεται και αναλύεται το θέμα του γάλατος, από το πόσο πολύτιμο είναι για τον οργανισμό του ανθρώπου, μέχρι και τις διεργασίες που αυτό υφίσταται προκειμένου να φτάνει στο ποτήρι μας σε αυτή την μορφή.
Το δεύτερο κεφάλαιο ασχολείται με την συσκευασία του γάλατος και πιο συγκεκριμένα με τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή κουτιών φύλαξης, προστασίας και διατήρησης του γάλατος προκειμένου το τελευταίο να φτάνει στους καταναλωτές τυποποιημένο και ασφαλισμένο.
Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στις Ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες η τουλάχιστον στις μεγαλύτερες, ΔΕΛΤΑ, ΦΑΓΕ, ΌΛΥΜΠΟΣ, ΜΕΒΓΑΛ και ΔΩΔΩΝΗ και περιγράφει τον τρόπο λειτουργίας τους καθώς και όλα τα στοιχεία που τις χαρακτηρίζουν, όπως ιστορία, υποδομή και εγκαταστάσεις.
Από το τέταρτο καιφάλαιο και μετά γίνεται η λεγόμενη ανασκόπιση των εργασιών που δεν είναι τίποτα άλλο εκτός από μια έρευνα και ανάλυση σε επιστημονικά άρθρα που σχετίζονται με το θέμα της ερευνάς μας και μας βοηθούν στην κατανόηση και εξήγηση στοιχείων που σχετίζονται με την ανθρώπινη συμπεριφορά και τακτική στον τρόπο κατανάλωσης. Τα άρθρα αυτά ήταν χρήσιμα για τον τρόπο διαμόρφωσης των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου μου, και πιο συγκεκριμένα για το ποιές ερωτήσεις θα αποτελέσουν μέρος αυτού. Στα επόμενα κεφάλαια γίνεται η στατιστική ανάλυση, δηλαδή η ανάλυση των αποτελέσματα των απαντήσεων που δώθηκαν στα ερωτηματολόγια.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2006
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Λοιπά Θέματα:
Τροφή - Βιομηχανία και εμπόριο
Food industry and trade
Τροφή - Μάρκετινγκ
Food marketing
Γάλα
Milk
Περιγραφή:
284 σ., πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

, mylwna.pdf