Πρόγραμμα Erasmus: Κίνητρα και Εμπόδια συμμετοχής των φοιτητών

Πτυχιακή Εργασία 24508 102 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Πρόγραμμα Erasmus: Κίνητρα και Εμπόδια συμμετοχής των φοιτητών
Συγγραφέας:
Τσιατά, Γεσθημανή, Δημήτριος
Επιβλέπων καθηγητής:
Σαΐτη, Άννα
Περίληψη:
Το Erasmus είναι ένα από τα σημαντικότερα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που παρέχει την δυνατότητα σε πολλούς φοιτητές κάθε χρόνο να σπουδάσουν στο εξωτερικό.
Σκοπός της συγκεκριμένης ερευνητικής μελέτης είναι να διερευνηθούν τα κίνητρα των φοιτητών που επιθυμούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα καθώς και τα εμπόδια που τους αποτρέπουν.
Οι φοιτητές υποστηρίζουν ότι οι σημαντικότεροι παράγοντες της συμμετοχής τους είναι η προσωπική ανάπτυξη, η βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων, η ενίσχυση των επαγγελματικών προοπτικών,η επαφή με ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα και η υποστήριξη από το πανεπιστήμιο.
Υπάρχουν όμως και αποτρεπτικοί παράγοντες συμμετοχής όπως το οικονομικό κόστος, οι επαγγελματικές υποχρεώσεις, η απομάκρυνση από το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον, η έλλειψη γλωσσικών δεξιοτήτων και η επιβράδυνση της ολοκλήρωσης σπουδών.
Η έρευνα διεξήχθη με την χρήση ερωτηματολογίου ως ερευνητικό εργαλείο και συμμετείχαν 140 φοιτητές.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι περισσότεροι φοιτητές κινητοποιούνται να συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus δίνοντας έμφαση στις κοινωνικές, προσωπικές, γλωσσικές, ακαδημαϊκές και επαγγελματικές ανταμοιβές.
Τέλος, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα εμπόδια που συναντούν ώστε να συμμετέχουν στον πρόγραμμα Erasmus είναι κυρίως οικονομικά, επαγγελματικά, γλωσσικά και προσωπικά.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-29
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Εκπαίδευση, Ανώτατη
Λέξεις-κλειδιά:
εμπόδια, συμμετοχή, έρευνα, πρόγραμμα Ερασμος, κίνητρα
Περιγραφή:
55 σ.,εικ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

GesthimaniTsiata.pdf

1 MB