Περίληψη:
Κύριος σκοπός της εργασίας ήταν η διερεύνηση της άποψης των Ελλήνων εκπαιδευτικών που εργάζονται σε δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, αναφορικά με την αποτελεσματικότητα των πρωτοβουλιών εκπαιδευτικής δικτύωσης και των οφελών τους, τόσο για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές. Περαιτέρω στόχοι της εργασίας ήταν αφενός η μελέτη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών εκπαιδευτικής δικτύωσης, οι οποίες έχουν αναπτυχθεί και τεθεί σε λειτουργία, αφετέρου η μελέτη του βαθμού στον οποίον οι απόψεις των εκπαιδευτικών επί της εκπαιδευτικής δικτύωσης διαφέρουν βάσει των δημογραφικών χαρακτηριστικών τους. Για τις ανάγκες της εργασίας, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν.Από την ανάλυση που πραγματοποιήθηκε, προέκυψε ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα συμφωνεί σε τουλάχιστον μέτριο βαθμό με την άποψη ότι η συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών σε εκπαιδευτικά δίκτυα μπορεί να επιφέρει διάφορα οφέλη και στις δύο πλευρές. Συμπερασματικά, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα δεν είναι αρκετά ενημερωμένοι για τα εκπαιδευτικά δίκτυα, με αποτέλεσμα ο αριθμός αυτών που συμμετέχουν σε κάποιο εκπαιδευτικό δίκτυο να είναι σχετικά μικρός. Από την άλλη πλευρά, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αναγνωρίζει τα οφέλη που προσφέρουν τα εκπαιδευτικά δίκτυα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και υποστηρίζει ότι τα εκπαιδευτικά δίκτυα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται στα σχολεία. Τα δημογραφικά κι επαγγελματικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών επηρεάζουν τις απόψεις τους σχετικά με τη συμμετοχή μαθητών κι εκπαιδευτικών στα εκπαιδευτικά δίκτυα.