Οι προσδιοριστικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις και η αποτελεσματική ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών: Εμπειρική διερεύνηση

Πτυχιακή Εργασία 22406 255 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι προσδιοριστικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις και η αποτελεσματική ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών: Εμπειρική διερεύνηση
Συγγραφέας:
Ζέκοβα, Νικολέτα, Ιβάν
Επιβλέπων καθηγητής:
Σαΐτη, Άννα
Περίληψη:
Η εργασία αυτή, είχε ως σκοπό την κατανόηση του όρου καταναλωτική συμπεριφορά και η διερεύνηση των προσδιοριστικών παραγόντων, οι οποίοι επηρεάζουν την εκδήλωση της. Για την καλύτερη κατανόηση των παραγόντων αυτών διαχωρίστηκαν σε δυο κατηγορίες. Η μία κατηγορία αφορούσε στους παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά πριν την αγορά ενός προϊόντος γενικότερα( προσωπικού, κοινωνικοί, πολιτιστικοί κτλ), ενώ η δεύτερη αφορούσε στους παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική απόφαση των καταναλωτών σχετικά με τις αγορές τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ.(τιμή, ποιότητα κτλ) Στα πλαίσια αυτά, αναλύθηκαν λεπτομερέστερα οι υποκατηγορίες στις οποίες διαχωρίστηκαν οι παραπάνω παράγοντες. Επίσης, παρουσιαστήκαν τα είδη των αγορών αλλά και η διαδικασία λήψης της αγοραστικής απόφασης όπως και κατηγορίες των αγοραστικών αποφάσεων. Τέλος, δόθηκε έμφαση στη μελέτη των όρων ικανοποίηση και δυσαρέσκεια από μια αγορά καθώς και στους τρόπους έκφρασης μιας πιθανής δυσαρέσκειας. Όλα τα παραπάνω μελετηθήκαν τόσο μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης όσο και μέσω εμπειρικής διερεύνησης με μία επιτόπια έρευνα που έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου και διεξήχθητε σε μεγάλα σούπερ μάρκετ. Τα αποτελέσματα της επιτόπιας έρευνας, προέκυψε ότι οι ηλικίες με τη μεγαλύτερη συμμετοχή ήταν 18 έως 28 ετών και ήταν κυρίως γυναίκες. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η σημαντικότερη κατηγορία από του προσδιοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά όσον αφορά την αγορά προϊόντων, ήταν οι προσωπικοί παράγοντες με ποσοστό 80%. Φάνηκε ότι οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα από τα σούπερ μάρκετ βασιζόμενοι κυρίως στην ποιότητά των προϊόντων. Όσον αφορά την αγορά τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ διαπιστώθηκε ότι η εκδήλωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς επηρεάζεται από τη γεύση των τροφίμων και ότι οι καταναλωτές αγοράζουν τρόφιμα μία φορά την εβδομάδα ή συχνότερα, καθώς και ότι το εισόδημα επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την αγορά τροφίμων. Τέλος, συμπεραίνεται ότι, πάνω από τους μισούς δυσαρεστημένους καταναλωτές εκφράζουν τα παράπονα τους με την αλλαγή μάρκας και περίπου το ¼ κάνουν παράπονα σε άλλους καταναλωτές.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-14
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Οικιακή οικονομία
Λοιπά Θέματα:
Καταναλωτές - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
Αγοραστική απόφαση, Προσδιοριστικοί παράγοντες, Καταναλωτική συμπεριφορά, Ικανοποίηση
Περιγραφή:
69 σ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

NikoletaZekova.pdf

1 MB