Place Branding - Βιώσιμη Τοπική Ανάπτυξη. Μελέτη περίπτωσης Χίου

Μεταπτυχιακή Εργασία 22346 306 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Place Branding - Βιώσιμη Τοπική Ανάπτυξη. Μελέτη περίπτωσης Χίου
Συγγραφέας:
Χαϊτόγλου, Δέσποινα, Μιχαήλ
Επιβλέπων καθηγητής:
Μητούλα, Ρόιδω
Περίληψη:
Στο σύγχρονο κόσμο της ψηφιακής εικόνας και της τεχνολογίας το branding αποτελεί ένα απαραίτητο εργαλείο ανάπτυξης, ιδιαίτερα για μια χώρα όπως η Ελλάδα που στηρίζεται κατά ένα μεγάλο μέρος στον τουρισμό. Η παγκόσμια αγορά είναι άκρως ανταγωνιστική και η ισχυρή ταυτότητα ενός τόπου είναι ο μοναδικός τρόπος για να ανταποκριθεί ένας τουριστικός προορισμός στις αυξανόμενες απαιτήσεις. Όσο αυξάνεται ο ανταγωνισμός, τόσο περισσότερο γίνεται επιτακτική η ανάγκη να δοθεί έμφαση στο στοιχείο της διαφοροποίησης και μοναδικότητας ενός τουριστικού προορισμού στα πλαίσια μίας στρατηγικής branding.
Η Χίος επιλέχθηκε να ερευνηθεί σαν ένας ιδανικός προορισμός με μοναδικά χαρακτηριστικά. Ένας ευλογημένος τόπος με τη μοναδική παραγωγή της μαστίχας, την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, την απαράμιλλη φυσική ομορφιά, τη ναυτική παράδοση και την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων της, που με την κατάλληλη προβολή και τη δημιουργία ενός ισχυρού brand που θα δίνει έμφαση στα πολιτιστικά της στοιχεία σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού, μπορεί να αποτελέσει έναν ελκυστικό τουριστικό προορισμό και σημαντικό πόλο έλξης στην περιοχή της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να εντοπίσει και να αναδείξει τα ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα της Χίου, τα μοναδικά της χαρακτηριστικά τα οποία θα αποτελέσουν τη βάση για το σχεδιασμό και τη διαμόρφωση μίας στρατηγικής branding που θα εξασφαλίζει τη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη της νήσου.
Η μεθοδολογία της μελέτης στηρίζεται σε αναφορές ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας που αφορούν την έννοια της βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και του place branding με αντίστοιχη ανάλυση εφαρμογής στην περίπτωση της Χίου καθώς και σε έρευνα με πρωτογενή δεδομένα με τη χρήση ερωτηματολογίου που στηρίζεται στις απόψεις των κατοίκων του νησιού με σκοπό τον καθορισμό μιας νέας ταυτότητάς για το νησί της Χίου.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-08
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Λοιπά Θέματα:
Πολιτιστική κληρονομιά - Ελλάδα
Τοπική ανάπτυξη - Ελλάδα - Χίος (Νομός) - Χίος
Λέξεις-κλειδιά:
Επωνυμία προορισμού, πολιτιστική κληρονομιά, τουρισμός, ταυτότητα προορισμού, βιώσιμη τοπική ανάπτυξη
Περιγραφή:
173 σ.:εικ.,πίν.,διαγρ.,χάρτες
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

DESPOINACHAITOGLOU.pdf

3 MB