Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη σημασία της ισορροπημένης διατροφής κατά την παιδική ηλικία και τον ρόλο του σχολείου στη διαμόρφωση των διατροφικών επιλογών του μαθητή. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να μελετηθούν τα σχολικά εγχειρίδια που απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού για να διερευνηθεί η παρουσία και προβολή των προτύπων διατροφής και του υγιεινού τρόπου ζωής ως στάση ζωής. Έως σήμερα δεν έχει γίνει έρευνα στη χώρα μας σχετικά με το τι προβάλλουν τα σχολικά βιβλία αναφορικά με τη διατροφή κι έτσι προέκυψε η ανάγκη για την πραγματοποίηση της παρούσας μελέτης. Παρουσιάζεται η ελληνική πραγματικότητα σε σχέση με τη διατροφή των μαθητών και η συμβολή του ελληνικού σχολείου στη δημιουργία διατροφικών προτύπων. Το δείγμα της έρευνας ήταν μεγάλο και κάλυπτε όλο το εύρος της ύλης του Δημοτικού Σχολείου. Συνολικά μελετήθηκαν περίπου 100 εγχειρίδια όλων των μαθημάτων του δημοτικού σχολείου. Για τη μελέτη αυτή επικεντρωθήκαμε σε οχτώ ερωτήματα. Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα αφού εντοπίστηκαν στα σχολικά εγχειρίδια, καταγράφηκαν και ταξινομήθηκαν σε πίνακες, οι οποίοι περιέχουν συγκεκριμένα οπτικά ή λεκτικά σχόλια αναφορικά με το θέμα. Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι οι αναφορές των βιβλίων στη διατροφή είναι αρκετά ικανοποιητικές, αν σκεφτεί κανείς ότι μία ενότητα στο βιβλίο της γλώσσας που αναφέρεται στη διατροφή μπορεί να δουλεύεται στην τάξη έως και δύο εβδομάδες. Επιπλέον στις μικρότερες τάξεις, στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης, εφαρμόζονται πολλά προγράμματα διατροφής και άσκησης για τους μαθητές, τα οποία δουλεύονται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω θα λέγαμε ότι η παρουσία της διατροφής στα δημοτικά κρίνεται επαρκής.