Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, ίδρυση, ιστορικό και επικοινωνιακή πολιτική

Μεταπτυχιακή Εργασία 21221 710 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, ίδρυση, ιστορικό και επικοινωνιακή πολιτική
Συγγραφέας:
Κάνδια, Άννα, Βασίλειος
Επιβλέπων καθηγητής:
Γεωργιτσογιάννη, Ευαγγελία
Περίληψη:
Στην παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια να ερμηνευθεί η επικοινωνιακή πολιτική του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου (ΕΙΜ). Στο πρώτο μέρος της εργασίας αναφέρονται οι τρόποι που επέλεγε κατά την πρώτη περίοδο της λειτουργίας του (1884-1962) για να επιτύχει τους σκοπούς και τους στόχους του που δεν ήταν άλλοι από την προβολή και τη διάδοση της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Ενώ στο δεύτερο μέρος γίνεται εκτενής καταγραφή και ανάλυση των επικοινωνιακών τρόπων και των μέσων που χρησιμοποιεί από το 1963, χρονιά ορόσημο γιατί αποκτά μόνιμη στέγη, μέχρι σήμερα. Σκοπός της μελέτης είναι να δείξει κατά πόσο αυτοί οι τρόποι επικοινωνίας μεταξύ Μουσείου και κοινού έχουν αλλάξει με το πέρας των χρόνων, αν οι προτεραιότητες και οι στόχοι του ΕΙΜ έχουν μεταβληθεί και αν οι τρόποι που χρησιμοποιεί ως μέσο για να τους επιτύχει αποφέρουν τελικά τα επιθυμητά για αυτό αποτελέσματα.
Υλικό της έρευνας αποτέλεσαν τα Πρακτικά των Ετήσιων Συνεδριάσεων της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος (ΙΕΕΕ) στην οποία ανήκει το ΕΙΜ και οι εκθέσεις των εφόρων των τμημάτων της από το 1963 μέχρι το 1977 που δημοσιεύονται στο Δελτίο της ΙΕΕΕ, τα Πεπραγμένα της ΙΕΕΕ που δημοσιεύονται σε ετήσια βάση από το 1978 μέχρι σήμερα και το Αρχείο της ΙΕΕΕ που διατηρείται από την ίδρυσή της, το 1882, μέχρι σήμερα.
Συμπερασματικά αναφέρεται ότι οι τρόποι επικοινωνίας που χρησιμοποιεί κατά κόρον το ΕΙΜ για την προβολή του και την προσέλκυση νέων επισκεπτών είναι κυρίως οι περιοδικές εκθέσεις, οι εκδόσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Έμφαση δόθηκε στη μελέτη των τύπων των περιοδικών εκθέσεων που οργανώνει ή συμμετέχει το ΕΙΜ, στην περιοδικότητα τους, τις θεματικές που πραγματεύονται κ.ά. Επίσης έγινε προσπάθεια να αποσαφηνιστούν τα οφέλη των περιοδικών εκθέσεων είτε αυτές οργανώνονται κατά αποκλειστικότητα από το ΕΙΜ είτε σε συνεργασία με άλλους αδελφούς φορείς καθώς και τα οφέλη των εν λόγω συνεργασιών.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-13
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Μουσειολογία. Μουσεία μέθοδοι και τεχνικές
Λοιπά Θέματα:
Πολιτιστικοί Οργανισμοί
Πολιτισμός - Επικοινωνία
Μουσεία - Επικοινωνιακή Στρατηγική
Επικοινωνιακή Πολιτική
Λέξεις-κλειδιά:
Μουσεία, επικοινωνιακή πολιτική, περιοδικές εκθέσεις, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
Περιγραφή:
105 σ.:εικ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

AnnaKandia.pdf

2 MB