City Branding και Βιώσιμη Ανάπτυξη. Μελέτη Περίπτωσης: 1η Δημοτική Κοινότητα Δήμου Αθηναίων-Ιστορικό και Εμπορικό Κέντρο Αθηνών

Μεταπτυχιακή Εργασία 20940 197 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
City Branding και Βιώσιμη Ανάπτυξη. Μελέτη Περίπτωσης: 1η Δημοτική Κοινότητα Δήμου Αθηναίων-Ιστορικό και Εμπορικό Κέντρο Αθηνών
Συγγραφέας:
Λαμνάτος, Ιωάννης, Αλκιβιάδης
Επιβλέπων καθηγητής:
Μητούλα, Ρόιδω
Περίληψη:
Στον 21ο αιώνα, τον αιώνα της τεχνολογίας και της εικόνας, το branding μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και χρήσιμο εργαλείο σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική και παγκοσμιοποιημένη αγορά ως μια ισχυρή και θετική ταυτότητα-εικόνα μιας πόλης με απώτερο στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξή της.
Αντικείμενο της συγκεκριμένης μελέτης αποτελεί η σχεδίαση και η οργάνωση του city branding ως αστικό εργαλείο βιώσιμης ανάπτυξης όσον αφορά τη διερεύνηση της δυνατότητας της 1ης Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου της Αθήνας, της περιοχής του ιστορικού και εμπορικού κέντρου της Αθήνας, για την ανάπτυξη του τουρισμού της πόλης αλλά και της άποψης που σχηματίζουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες για την Αθήνα.
Η μεθοδολογία της συγκεκριμένης έρευνας στηρίζεται σε βιβλιογραφική ανασκόπηση ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας που αφορούν την έννοια και την εφαρμογή του city branding καθώς και της βιώσιμης ανάπτυξης.
Από αντίστοιχες πηγές, επίσης, συλλέχθηκε το αντίστοιχο υλικό ώστε να διεξαχθεί η απαραίτητη περιγραφή, ανάλυση και καταγραφή των στοιχείων και της υπάρχουσας κατάστασης που επικρατεί στην περιοχή του Ιστορικού και Εμπορικού Κέντρο του Δήμου Αθηναίων.
Στο τέλος πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα με τη βοήθεια ερωτηματολογίου κλειστού τύπου και συλλέχθηκαν 153 συνολικά παρατηρήσεις από κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής. Οι παρατηρήσεις συλλέχθηκαν μέσα από δομημένο ερωτηματολόγιο με 22 ερωτήσεις, το οποίο κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις ανάγκες της έρευνας και διαμοιράστηκε ηλεκτρονικά καθώς και προσωπικά. Η διάρκεια συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου ήταν 15 λεπτά. Τέλος, ακολούθησε καταγραφή και ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας για τη διεξαγωγή συμπερασμάτων.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-14
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Κοινωνικές επιστήμες (Γενικά)
Λοιπά Θέματα:
Αστική ανάπτυξη
Αειφορική ανάπτυξη - Ελλάδα - Αττική (Νομός) - Αθήνα
Οικονομική ανάπτυξη - Ελλάδα - Αττική (Νομός) - Αθήνα
Λέξεις-κλειδιά:
Βιώσιμη Ανάπτυξη, Δήμος Αθηναίων, Ιστορικό και Εμπορικό Κέντρο Αθηνών, Προβολή της Πόλης
Περιγραφή:
103 σ.:εικ.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

IoannisLamnatos.pdf

1 MB