Χωρική ανάλυση της επίδοσης των μαθητών για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Μεταπτυχιακή Εργασία 20773 430 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Χωρική ανάλυση της επίδοσης των μαθητών για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Συγγραφέας:
Αποστολίδης, Βασίλειος Α.
Επιβλέπων καθηγητής:
Χαλκιάς, Χρίστος
Περίληψη:
Η σχολική αποτυχία αποτελεί ένα από τα κεντρικά ζητήματα που αφορούν την κοινωνιολογία της εκπαίδευσης στη χώρα μας. Η μελέτη των εκπαιδευτικών θεσμών και των αποτελεσμάτων τους είναι κεφαλαιώδους σημασίας, καθώς οι εκπαιδευτικοί θεσμοί συχνά αναπαράγουν τις κοινωνικοοικονομικές ανισότητες που υφίστανται στις σύγχρονες κοινωνίες. Η επίδοση των μαθητών και συνακόλουθα η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτέλεσαν ένα μέσο βελτίωσης της κοινωνικής θέσης των ατόμων, ενώπαράλληλα θεωρήθηκε ότι θα μπορούσαν έτσι να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα που συνδέονται με την αναπαραγωγή των κοινωνικών τάξεων και των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ελλάδα. Η μελέτη της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα συνιστά το αντικείμενο της παρούσας ερευνητικής εργασίας. Στο τέλος της τελευταίας τάξης του λυκείου, δηλαδή του ανώτερου κύκλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διενεργούνται στη χώρα μας γενικές εξετάσεις οι οποίες, με διαφορετικούς κάθε φορά διαχωρισμούς σε κλάδους, δέσμες, κατευθύνεις, προσανατολισμούς κλπ. και διαφορετικούς κάθε τόσο συντελεστές βαρύτητας, οδηγούν σε κάποιο Πανεπιστημιακό Τμήμα. Η παρούσα εργασία καλείται να αναδείξει τη γεωγραφική διάσταση της επίδοσης των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προκειμένου να επιτύχουν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για τις ανάγκες της εργασίας δημιουργήθηκε μια χωρική βάση δεδομένων σε περιβάλλον ΣΓΠ από τις επιδόσεις 72619 μαθητών (1202 Λύκεια) της Γ’ Λυκείου του εκπαιδευτικού έτους 2012-2013. Πραγματοποιήθηκε πρώτα αναγωγή της επίδοσης στις πανελλήνιες εξετάσεις σε επίπεδο σχολείου και κατόπιν σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε αποτίμηση των χωρικών προτύπων της επίδοσης των μαθητών της Γ’ Λυκείου, προκειμένου να μελετηθεί η χωρική μεταβλητότητα σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο. Πραγματοποιείται δηλαδή μια χαρτογραφική απόδοση της επίδοσης των μαθητών σε επίπεδο Δήμου, καθώς και εφαρμογή δεικτών αυτοσυσχέτισης και εξεύρεσης χωρικών προτύπων.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-07-19
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Γεωγραφία (Γενικά)
Λοιπά Θέματα:
Χωρική ανάλυση (Στατιστική)
Εκπαίδευση, Ανώτατη
Πανεπιστήμια - Ελλάδα
Εισαγωγικές εξετάσεις - Αποτελέσματα
Εκπαίδευση - Ελλάδα
Πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, Σχολική αποτυχία, ΣΓΠ, Χωρική ανάλυση
Περιγραφή:
134 σ.:εικ.,πίν.,διαγρ.,χάρτες,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

VasileiosApostolidis.pdf

6 MB