Απόψεις γονέων για την επικοινωνία σχολείου-οικογένειας στα πλαίσια του μάρκετινγκ των εκπαιδευτικών οργανισμών

Μεταπτυχιακή Εργασία 20618 759 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις γονέων για την επικοινωνία σχολείου-οικογένειας στα πλαίσια του μάρκετινγκ των εκπαιδευτικών οργανισμών
Συγγραφέας:
Γάτσου, Γεωργία, Σ.
Επιβλέπων καθηγητής:
Σαΐτη, Άννα
Περίληψη:
Η επικοινωνιακή σχέση σχολείου – οικογένειας έχει υπάρξει αντικείμενο μελέτης πολλών ερευνών, καθώς τα οφέλη που προκύπτουν από την καλή συνεργασία των δύο πλευρών, αφορούν πέρα από την κοινωνική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών (Athanasoula-Reppa et al, 2010) ή την ενδυνάμωση της μαθησιακής προσπάθειας (Γκλιάου-Χριστοδούλου, 2005) και στην ικανοποίηση που νιώθουν οι γονείς από το εκπαιδευτικό έργο (Rich, 1998). Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται τις απόψεις γονέων για την επικοινωνία σχολείου-οικογένειας σε δημόσια δημοτικά σχολεία, αστικών και αγροτικών περιοχών της Κεντρικής Μακεδονίας, με σκοπό να διερευνήσει τις ήδη υπάρχουσες συνθήκες και τους τρόπους επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, καθώς και τις σχετικές ανάγκες κι επιθυμίες των γονέων σε συνάρτηση με τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά, ώστε η επικοινωνιακή αυτή σχέση να καθίσταται αποτελεσματική. Η μεθοδολογία της προκείμενης μελέτης αφορά στη διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας, με εργαλείο ένα ανώνυμο ερωτηματολόγιο, ενώ το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 205 άτομα με δημογραφική ποικιλότητα. Βάσει των αποτελεσμάτων προκύπτει ότι γονείς στην πλειοψηφία τους εμφανίζονται πολύ ικανοποιημένοι, τόσο από την επικοινωνία τους με τη σχολική μονάδα των παιδιών τους, όσο και από την παρεχόμενη σε αυτά εκπαίδευση. Αυτά τα επίπεδα ικανοποίησης, όσο και η συχνότητα και η ανάγκη τους για επικοινωνία είναι συνυφασμένα με τις πολύ καλές –ως επί το πλείστον- επιδόσεις των παιδιών τους. Η επικοινωνιακή τους σχέση με το σχολείο αφορά κυρίως σε τυπικές ενημερώσεις για θέματα που αφορούν στις επιδόσεις και τη συμπεριφορά των παιδιών τους, ενώ φαίνεται πως προτιμούν τους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας, όπως οι συναντήσεις σε προσωπικό επίπεδο ή επίπεδο τάξης. Δηλώνουν πλειοψηφικά θετική στάση απέναντι στη διαφήμιση, ωστόσο επηρεάζονται περισσότερο από άλλα επικοινωνιακά μέσα, όπως οι φήμες ή οι διαδόσεις της αγοράς. Σπάνια αντιμετωπίζουν επικοινωνιακά προβλήματα με τη σχολική μονάδα, ενώ όταν έρχονται αντιμέτωποι με αυτά, αποδίδουν οι περισσότεροι τα αίτια στις αυξημένες οικογενειακές και επαγγελματικές τους υποχρεώσεις. Για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, οι γονείς στην πλειοψηφία τους θεωρούν πως θα συντελούσαν πάρα πολύ η καλλιέργεια ενός κλίματος ανοιχτής και ειλικρινούς επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, καθώς και η δημιουργία ενός φιλόξενου περιβάλλοντος στα σχολεία.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-07-13
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Ειδικές απόψεις της εκπαίδευσης
Θεωρία και πρακτική της εκπαίδευσης
Λοιπά Θέματα:
Εκπαίδευση - Ελλάδα
Οικογένεια και σχολείο
Επικοινωνία στην εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
επικοινωνία σχολείου-οικογένειας
Περιγραφή:
127 σ.:εικ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

GeorgiaGatsou.pdf

1 MB