Περίληψη:
Η τριαρχική νοημοσύνη είναι μια νέα θεώρηση για τη νοημοσύνη εκφρασμένη από τον Robert Sternberg. Σύμφωνα με αυτή, η νοημοσύνη αποτελείται από τρεις διαστάσεις, την αναλυτική σκέψη, την δημιουργική σκέψη και την πρακτική σκέψη. Για να επιτευχθεί όμως η επιτυχία του ατόμου στο κοινωνικό- πολιτισμικό του περιβάλλον απαιτείται η χρησιμοποίηση και των τριών αυτών διαστάσεων της νοημοσύνης. Η τριαρχική νοημοσύνη έχει εκπαιδευτική εφαρμογή και προτείνει τεχνικές έτσι ώστε οι μαθητές να καλλιεργήσουν αναλυτικές, δημιουργικές και πρακτικές ικανότητες. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η δειγματοληπτική έρευνα από 19 καθηγητές και διερευνάται η εκπαιδευτική εφαρμογή της τριαρχικής νοημοσύνης μέσα από το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας. Το δείγμα των καθηγητών χωρίζεται σε δύο ομάδες, η πρώτη αφορά καθηγητές οι οποίοι δεν γνωρίζουν τη διδασκαλία για την καλλιέργεια της τριαρχικής νοημοσύνης, ενώ η δεύτερη αφορά καθηγητές που γνωρίζουν και έχουν εφαρμόσει αυτή τη διδασκαλία. Στη δεύτερη περίπτωση, οι καθηγητές εφάρμοζαν τη διδασκαλία για την καλλιέργεια της τριαρχικής νοημοσύνης αφού πρώτα η ερευνητική ομάδα ετοίμαζε το μάθημα και έδινε κατευθυντήριες οδηγίες στους καθηγητές.