Εφαρμογή και αξιολόγηση καινοτόμων προγραμμάτων στο δημοτικό σχολείο: στάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Μεταπτυχιακή Εργασία 15642 548 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Εφαρμογή και αξιολόγηση καινοτόμων προγραμμάτων στο δημοτικό σχολείο: στάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Συγγραφέας:
Γαζάνη, Μαρία
Επιβλέπων καθηγητής:
Κουτρούμπα, Κωνσταντίνα
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική μελέτη έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την εφαρμογή και αξιολόγηση των καινοτόμων προγραμμάτων στο δημοτικό σχολείο. Η έρευνα διεξήχθη το σχολικό έτος 2014-2015 με τη συμμετοχή 300 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που εργάζονται σε σχολεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, συμπληρώνοντας ανώνυμο ερωτηματολόγιο. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επεξεργασία των δεδομένων και στατιστική ανάλυση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει συμμετάσχει στην υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων έχοντας παρακολουθήσει αντίστοιχη επιμόρφωση, ενώ για την προσέγγιση των θεμάτων εφαρμόζουν σύγχρονες διδακτικές μεθόδους. Η πληθώρα της διδακτικής ύλης αποτελεί κύριο ανασταλτικό παράγοντα για την υλοποίηση των προγραμμάτων, ενώ αντίθετα η διοργάνωση σεμιναρίων για ανταλλαγή πληροφοριών διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς. Τέλος, η έρευνα έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν αναγκαία τα καινοτόμα προγράμματα για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πράξης.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-05-05
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Κοινωνικές επιστήμες (Γενικά)
Διδασκαλία (Αρχές και πρακτική)
Λοιπά Θέματα:
Διδασκαλία - Μεθοδολογία
Εκπαίδευση - Μεθοδολογία
Λέξεις-κλειδιά:
καινοτόμα προγράμματα, εκπαιδευτικοί, δημοτικό σχολείο, μέθοδοι διδασκαλίας, επιμόρφωση
Περιγραφή:
108 σ. : πίν., διαγρ., σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

Gazani_METOOO_15.pdf

1 MB