Investigating the effectiveness of formal and informal mentoring in improving teacher performance

Μεταπτυχιακή Εργασία 15386
Πρωτότυπος Τίτλος:
Investigating the effectiveness of formal and informal mentoring in improving teacher performance
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ερευνώντας την αποτελεσματικότητα της τυπικής και άτυπης πρακτικής του mentoring στη βελτίωση της επίδοσης των εκπαιδευτικών
Συγγραφέας:
Μαυρίκα, Βασιλική
Επιβλέπων καθηγητής:
Σαΐτη, Άννα
Περίληψη:
Η πρακτική της καθοδήγησης των εκπαιδευτικών (teacher-mentoring) έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια τόσο στην ακαδημαϊκή όσο και τη λαϊκή λογοτεχνία. Η έρευνα έχει δείξει ότι έχει γίνει όλο και πιο σημαντική ως ένας τρόπος επαγγελματικής ανάπτυξης σε πολλές χώρες, και κατά συνέπεια πολλά σχολεία σε όλο τον κόσμο έχουν ενσωματώσει την ανωτέρω πρακτική στην καθημερινή τους πραγματικότητα, παρουσιάζοντάς την ως αναπόσπαστο μέρος της σχολικής ζωής των εκπαιδευτικών. Η μελέτη εξετάζει την αποτελεσματικότητα της παροχής συμβουλών σε δύο διαφορετικά πλαίσια και επιχειρεί μια συγκριτική ανάλυση μεταξύ δύο σχολικών προγραμμάτων mentoring, ενός επίσημου και ενός ανεπίσημου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το άτυπο mentoring παρέχει καλύτερη ψυχοκοινωνική στήριξη ενώ η πρακτική του οργανωμένου mentoring συνεισφέρει στην επαγγελματική άνοδο και τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και είναι πιο αποτελεσματική στη βελτίωση των επαγγελματικών τους επιδόσεων. Ο ρόλος του τυπικού μέντορα (formal mentor) φαίνεται να έχει ένα υψηλότερο κύρος, ενώ ο άτυπος μέντορας (informal mentor) φαίνεται να λειτουργεί περισσότερο σαν ο «δάσκαλος φίλος».
Ημερομηνία κατάθεσης:
2011-04-05
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Αγγλικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Κοινωνικές επιστήμες (Γενικά)
Λοιπά Θέματα:
Καθοδήγηση στην εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί - Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Μέντορινγκ, τυπικό, άτυπο, συγκριτική ανάλυση, επίδοση εκπαιδευτικών, καθοδήγηση, μέντορας
Περιγραφή:
96 σ. : εικ., πίν., διαγρ., σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

Mavrika_METOOO_11.pdf

1 MB