Απόψεις ελλήνων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την αποτελεσματικότητα στη διδασκαλία

Πτυχιακή Εργασία 10439 174 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις ελλήνων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την αποτελεσματικότητα στη διδασκαλία
Συγγραφέας:
Ζαπαντιώτη, Ζαχαρία
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια το ελληνικό εκπαιδευτικό
σύστημα, χαρακτηρίζεται από συνεχείς
αλλαγές, οι οποίες άλλοτε εμποδίζουν και
άλλοτε ενισχύουν τη λειτουργία της σχολικής
μονάδας. `Έτσι λοιπόν, στην παρούσα εργασία,
διερευνώνται οι απόψεις των Ελλήνων
εκπαιδευτικών της β/μιας εκπαίδευσης για την
αποτελεσματικότητα στη διδασκαλία. Τόσο στο
θεωρητικό, όσο και στο ερευνητικό μέρος της
εργασίας, επιδιώκεται η ανάδειξη:
• Των χαρακτηριστικών που διέπουν τον
αποτελεσματικό εκπαιδευτικό
• Των συμπεριφορών και διδακτικών
στάσεων που καθορίζουν και ενισχύουν την
αποτελεσματική διδασκαλία και
• Των παραγόντων που επιδρούν στην
αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας.
Πιο συγκεκριμένα στο θεωρητικό
μέρος, γίνεται μια αναδρομή σε μελέτες και
διεθνείς έρευνες, που συνδέονται με τον
αποτελεσματικό εκπαιδευτικό και τα
χαρακτηριστικά του που συμβάλλουν στην
αποτελεσματική μάθηση. Επίσης, έμφαση
δίνεται στη σχέση μεταξύ του εκπαιδευτικού με
τον μαθητή, τους γονείς του, τη διεύθυνση του
σχολείου αλλά και στην αξιολόγηση του
εκπαιδευτικού του έργου. Τέλος, στο
ερευνητικό μέρος, μέσα από τις απαντήσεις
100 Ελλήνων εκπαιδευτικών, που φαίνονται με
ακρίβεια στους πίνακες συχνοτήτων και τη
βοήθεια των συσχετίσεων, διερευνώνται τα
σημαντικότερα στοιχεία και οι παράγοντες που
καθορίζουν τον αποτελεσματικό δάσκαλο, και
ενισχύουν τη διδασκαλία του μαθήματος.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2010-12-10
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Λοιπά Θέματα:
Διδασκαλία
Teaching
Εκπαίδευση, Μέση
Education, Secondary
Περιγραφή:
206 σ., πίν., διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0