Food logistics: η εφοδιαστική των τροφίμων με έμφαση στον κλάδο των ψαριών

Πτυχιακή Εργασία 14861
Πρωτότυπος Τίτλος:
Food logistics: η εφοδιαστική των τροφίμων με έμφαση στον κλάδο των ψαριών
Συγγραφέας:
Κορομπίλια, Ιωάννα
Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των σπουδών μου στο τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας και έχει ως σκοπό τη μελέτη της εφοδιαστικής αλυσίδας των αγροτροφίμων με έμφαση σ’ αυτή των ψαριών και πιο συγκεκριμένα τις καταναλωτικές ανάγκες και προτιμήσεις για την αγορά αγροτροφίμων δίνοντας έμφαση στα ψάρια. Σύμφωνα και με τις προγενέστερες έρευνες τόσο τα αγροτρόφιμα όσο και τα ψάρια χρειάζονται ιδιαίτερη μεταχείριση στην εφοδιαστική τους αλυσίδας λόγω της ευαισθησίας τους για τη διατήρηση της ποιότητας αλλά και την κάλυψη των αυξημένων απαιτήσεων των καταναλωτών τόσο ως προς το περιβάλλον αλλά και τη πλήρη ενημέρωσή τους. Η εμπειρική έρευνα βασίστηκε στην ανάλυση των απαντήσεων 186 καταναλωτών. Πραγματοποιήθηκε, με χρήση ερωτηματολογίων κλειστού τύπου, τα οποία μοιράστηκαν στη περιοχή της Καρδίτσας και της Αττικής τη χρονική περίοδο Φεβρουαρίου- Μαρτίου 2014. Ερωτήθηκαν σχετικά με το τόπο αγοράς των τροφίμων, τους προτιμήσεις των καταναλωτών για την αγορά αγροτροφίμων και για τη κατανάλωση ψαριών. Μετά τη συγκέντρωση των ερωτηματολογίων ακολούθησε η επεξεργασία των δεδομένων με τη χρήση του SPSS 21.0. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι καταναλωτές είναι πιο ευαισθητοποιημένοι περιβαλλοντικά, τους ενδιαφέρει ο τρόπος παραγωγής, η ποιότητα, η εμφάνισή, η ύπαρξη ετικέτας με πλήρη ιστορικό του προϊόντος, το υλικό συσκευασίας και η ύπαρξη λογικής τιμής. Ακόμα τα ελληνικής παραγωγής αγροτρόφιμα θεωρούνται ποιοτικότερα, ασφαλή και νόστιμα, προτιμούν να τα αγοράζουν από αγορές αγροτών παρά από supermarkets. Το ωράριο λειτουργίας, η ποικιλία και η δυνατότητα παραγγελίας μέσω τηλεφώνου συμβάλλουν στην επιλογή για την αγορά των προϊόντων. Όσον αφορά τη κατανάλωση ψαριών προτιμούνται τα ελεύθερα, φρέσκα, των οποίων η κατανάλωση είναι πιο δαπανηρή, και νωπά ψάρια, από περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένες επιχειρήσεις, με υλικό συσκευασίας φιλικό προς το περιβάλλον, πλήρες ιστορικό και δίνεται μεγάλη σημασία στη ποιότητα και τη μέθοδο παραγωγής, κυρίως από τις γυναίκες. Η οικονομική κρίση οδήγησε στη μείωση της κατανάλωσης των ψαριών, αντικατάστασή τους με άλλα πιο φθηνά τρόφιμα και αγορά τους από τα supermarkets αλλά και στην επιθυμία μείωσης της τιμής. Τα άτομα που καταναλώνουν συχνά ψάρι είναι λιγότερο πιθανό να καταναλώσουν ελεύθερα όπως και αυτοί που καταναλώνουν χύμα και αγοράζουν από τα supermarkets. Η διαθεσιμότητα, η ύπαρξη parking, η ασφάλεια των εγκαταστάσεων, η άνεση είναι λόγοι επιλογής αγοράς των ψαριών από συγκεκριμένο κατάστημα.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-07-09
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Κοινωνικές επιστήμες (Γενικά)
Οικιακή οικονομία
Εμπόριο
Λοιπά Θέματα:
Τροφή - Βιομηχανία και εμπόριο
Λέξεις-κλειδιά:
Εφοδιαστική, Καταναλωτές, ψάρια
Περιγραφή:
170 σ., εικ., πίν., διαγρ., σχ.

Korobilia_PtyOOO_14.pdf

3 MB